Ook bij Zoover zitten we regelmatig verlekkerd naar vakantiefoto’s te kijken. De kiekjes die jullie bij reviews uploaden zijn vaak toch wel de ultieme vakantie-inspiratie. Toen we deze mooie foto’s van Walter en Lies zagen, wilden we direct op het vliegtuig naar Lanzarote stappen voor een winterzonvakantie. Tijd om uit te vinden of de vakantie van dit Vlaamse stel net zo mooi was als de foto’s.

Walter en Lies zijn ‘fervente eilandliefhebbers’ zoals zij het zelf noemen. Het liefst kiezen ze iedere keer een (nieuwe) mooie eilandbestemming uit om vakantie te vieren. Dit keer viel hun keuze op Lanzarote. En dat kunnen wij ons maar al te goed voorstellen met zo’n landschap van ‘heb ik jou daar’. Niet voor niets beoordelen jullie vakantiefans deze vakantiebestemming zo hoog.

Voor de derde keer op Lanzarote

Wanneer je teruggaat naar een vakantiebestemming kan dat maar één ding betekenen: je hebt er een topvakantie beleefd. Walter en Lies kunnen geen genoeg krijgen van de Canarische eilanden. ‘We hebben vijf Canarische eilanden meermalen bezocht. Ze hebben elk hun eigen karakter. Zo waren we al drie keer eerder in Playa Blanca op Lanzarote.’ Misschien vraag je je af wat er dan zo bijzonder is aan Playa Blanca? Volgens Walter en Lies is dit ongetwijfeld de meest authentieke badplaats.

Wil jij ook in Playa Blanca vakantie vieren? Het H10 Lanzarote Princess hotel (winnaar van een Orange Award) en Hotel Princesa Yaiza worden met hele hoge cijfers beoordeeld. Deze accommodaties dragen zeker bij aan een topvakantie.

Favoriete vakantiebesteding

‘Wanneer we op vakantie zijn verkennen we graag het eiland met een huurauto. Wel op eigen tempo. We wandelen veel en bezoeken regelmatig bijzondere bezienswaardigheden. Ook fotograferen maakt een belangrijk onderdeel uit van onze vakantie.’ Geen wonder dat wij halsoverkop verliefd werden op deze vakantiefoto’s van Lanzarote. Walter is een hobbyfotograaf die met grote liefde zijn vakantiebestemmingen vastlegt! ‘Lanzarote vinden we zeer fotogeniek, niet te vergelijken met zijn andere Canarische broertjes.’

Tips voor een vakantie op Lanzarote

Vanzelfsprekend hebben we ook deze vakantieliefhebbers om hun Lanzarote-tips gevraagd. Doe er je voordeel mee! De Timanfaya bezoeken is volgens het paar wel echt een must. Net als:

• Het huis van Manrique
  • De Tropische plantentuin
  • El Golfo
  • Jameos del Agua
  • Mirador del Rio
  • Montana de Guenia
  • Teguise
  • La Geria

Wauw. Dat wordt een flink lijstje. Op tijd opstaan dus om al het moois van het eiland te zien. Óf gewoon nog een keer terugkomen.

Voor de echte strandliefhebbers raden Walter en Lies ook zeker een bezoek aan Playa de Papagayo en La Caleta aan.

Hun gouden tip voor een vakantie op Lanzarote? ‘Huur een auto en rijd van noord naar zuid. Je doorkruist dan het complete eiland en ontdekt zo ongetwijfeld nog heel veel mooie, verborgen plekjes’.

Heb jij ook een prachtig verhaal of jaloersmakende vakantiefoto’s en wil je dit delen op de blog van Zoover? Laat het ons weten in een reactie en plaats de mooiste foto’s bij je review.

Creëer iets moois op Albelli en geniet nu van extra korting op je bestelling met deze unieke promotiecode!

Schrijf een review op Zoover en maak kans op een winterzonvakantie t.w.v. €3.000 voor twee personen. Mede mogelijk gemaakt door Lavida Travel.

Marloes

Redacteur