We zitten collectief voor de buis, gefascineerd door sporters die zich momenteel uitsloven voor de Olympische Winterspelen. Wij krijgen zelf heel veel zin om ook lekker buiten in de sneeuw te zijn. Aangezien dat niet voor iedereen weggelegd is, maakten we een lijstje Winterspelen die je gewoon in Nederland kunt doen. Trek eropuit met vrienden, familie, kids en enjoy!

De Coolste Baan van Nederland

Voor de ultieme Olympische ervaring ga je schaaten in het Olympisch Stadion in Amsterdam. Daar is nu ‘De Coolste Baan van Nederland.’ Sprintjes trekken, 5km duurschaatsen of kunstschaatsen, het kan allemaal. Neem een gouden medaille mee en je waan jezelf in Pyeongchang. De Coolste Baan van Nederland ligt in Amsterdam, is dat niet bij jou in de buurt? Check dan hier de leukste ijsbanen in steden.

Curling

Als jij goed in sjoelen bent, dan is curling jouw sport. In Nederland is de sport nog niet echt doorgebroken, maar je kunt nu op steeds meer plekken een clinic of kennismakingscursus doen. Perfect als familie- of vriendenuitje! Wij geven je alvast de eerste les: bij Curling hebben ze het altijd over gooien, maar eigenlijk wordt de steen over het ijs geschoven. Hij komt niet los van het ijs. Zin in een lesje? Dat kan in Utrecht, Zoetermeer, Heerenveen en Tilburg.

SnowWorld

SnowWorld

Skiën of snowboarden

De ultieme wintersportvoorpret begint natuurlijk in een skihal. Ben je beginner? Neem een introductieles om te kijken of het wat voor je is. Als jij al wat meer ervaring hebt, kun je natuurlijk ook lekker vrij skiën of snowboarden. Skihal SnowWorld geeft je het complete wintersportgevoel met verse sneeuw, pistes, funpark en een heuze après-ski! Meer informatie? Hier vind je alle Zoover-reviews.

Rodelen

Rodelen in Nederland, je houdt het niet voor mogelijk. Toch is het waar. Uiteraard mag je eerst naar het heuvelachtige Limburg afreizen, de rodelbaan ligt namelijk Valkenburg. Er zijn twee rodelbanen, één van 325 en één van 375 meter lang. Let op: de baan is vanaf 1 maart geopend. Maar wat een feest om hier straks van de berg af te roetsjen!

Meer winterspelen:

• Het is ongelooflijk, maar je kunt zonder sneeuw of bergen ook gewoon langlaufen in Nederland.
  • Wil je leren kunstschaatsen? Bezoek dan een van de kunstrijbanen bij jou in de buurt.
  • 15 stoere dames of heren? Doe dan eens een clinic ijshockey! Een unieke groepsactiviteit.

Doe jij een van deze sporten of mis jij een sport die in dit lijstje Winterspelen ontbreekt? Laat het ons weten in een reactie.

Schrijf t/m zondag 25 februari een review op Zoover en maak kans op een stedentrip naar Parijs met Thalys voor 2 personen!

Lieneke

Redacteur