De dagen worden korter en buiten wordt het steeds kouder. Dat betekent maar éé ding … kerst komt eraan! En hoe kom je nu al in hogere kerstsferen? Nou, door een kerstmarkt te bezoeken. Wij zetten 5 leuke kerstmarkten in Nederland voor je op een rij. Want voor die gezellige kerstmarkt hoef je echt niet naar het buitenland.

Kerstmarkt Valkenburg
Valkenburg

De kerstmarkt in Valkenburg is een begrip in Nederland. ‘Valkenburg is tijdens de kerstperiode een bijzonder sfeervol stadje.’ Schrijft Rinus op Zoover. De kerstmarkten bevinden zich in de grotten. Wat een groot voordeel is, aangezien het nog al eens wil regenen in Nederland. In het stadje zelf is er twee keer per week een optocht.

Kerstmarkt Maastricht
Maastricht

Jacqueline schrijft op Zoover: ‘Wij hebben de kerstmarkt in Maastricht regelmatig bezocht. Deze kerstmarkt is altijd heel bijzonder en overweldigend. Er is zowel een open als een overdekte markt, waardoor je het bij ieder weertype kunt bezoeken. Samen met onze kinderen hebben wij een paar keer de bijbehorende kermis en schaatsbaan bezocht. De naam Magisch Maastricht is meer dan terecht!’

Kerstmarkt Delft
Delft

Dit jaar vind je hier ongeveer 20 kraampjes terug. Deze kerstmarkt mag dan klein zijn, maar daarom niet minder gezellig. In de avond zijn er leuke activiteiten voor jong en oud. Bezoekers op Zoover: De Kerstmarkt in Delft is erg gezellig. Vooral de lichtjesavond. Overal in de binnenstad kraampjes en muziek.’

Kerstmarkt Hoofddorp
Hoofddorp

Twinkelende lichtjes, vrolijke muziek en heerlijk geurende lekkernijen. Dat heeft de kerstmarkt in Hoofddorp jou te bieden. Daarnaast vind je hier een overdekte ijsbaan met gezellige muziek. Er staan verschillende chalets waar je hapjes en drankjes kunt kopen. Ook staan er verschillende kermisattracties, waardoor dit een leuk uitje is voor het hele gezin.

Kerstmarkt Leiden
Leiden

Conny schrijft op Zoover: De kerstmarkt van Leiden is niet groot maar heel gezellig. Het heeft een unieke locatie, het is namelijk gelegen in de gracht.’ Op het water worden namelijk 60 chalets geplaatst. Dit zorgt voor een ultieme sfeer op de kerstmarkt. Daarnaast is er ook nog divers entertainment aanwezig.

Wat is jouw favoriete kerstmarkt?

Schrijf een review en maak wekelijks kans op €250,- vakantiegeld!

Uitgelichte berichten

Redacteur