Vorig jaar zomer vertrokken mijn vriend en ik op de bonnefooi met de auto richting het zuiden. Tent achterin, campingboekje op schoot en rijden maar!

Kamperen Zwitserland

Op de bonnefooi naar Zwitserland

Wat geeft nou meer een vakantiegevoel dan in de auto stappen en op de bonnefooi ergens naartoe te rijden. Om ’s ochtends nog geen idee te hebben waar je die avond slaapt. Heerlijk! Zo zijn wij vorig jaar in Zwitserland beland. Tijdens het rijden zochten we naar dé perfecte bestemming. Alle research deden we onderweg, ouderwets met wat boekjes of soms met Wifi bij een tankstation. Ineens wisten we het. We wilden naar de bergen. We waren op zoek naar rust en hadden allebei nog nooit echt hoge bergen gezien. Op naar Zwitserland!

Kamperen tussen de bergen

Na een nachtje in Basel reden we door naar Innertkirchen. We passeerden Camping Grund en besloten een kijkje te nemen. En wat was het mooi. Rust, ruimte en een prachtig uitzicht over de bergen. Precies wat we zochten! De camping was vrij basic, maar alle faciliteiten waren aanwezig. Schoon sanitair, elektriciteit en een zeer gastvrije eigenaar die ons tips gaf over de omgeving.

Actief in de Zwitserse bergen

Eén van de tips was, hoe kan het ook anders, een geweldige wandeling door de bergen. De campingeigenaar stippelde een wandelroute voor ons uit en daar ging we! Na een stukje met de kabelbaan, maakten we een prachtige wandeling door ruige natuur waar we kilometers lang haast niemand tegenkwamen. Ook nu mocht een 360 graden-foto van de omgeving natuurlijk niet ontbreken.

De dag eindigde voor de tent met een heerlijk zelfgemaakt diner. En een prachtig uitzicht over de bergen die we nog maar een paar uur geleden hadden beklommen.

Tips!

Ook van plan om op de bonnefooi op kampeervakantie te gaan?

• Slaap je onderweg ergens maar een nachtje om daarna weer verder te reizen? Neem een klein ‘opgooitentje’ mee! Staat binnen zestig seconden, dus je hebt hem zo uit- en weer ingepakt.
  • Neem de tijd om een leuke camping te vinden. Het is heel normaal om een rondleiding over de camping te krijgen en toch te beslissen om verder te kijken. Voel je vooral niet verplicht.
  • Zorg voor ouderwetse reisboekjes en campinggidsen. Je hebt zeker niet overal internet.
  • Pak verstandig in. Je weet natuurlijk niet waar je terechtkomt. Wordt het wandelen in de bergen? Of toch een strandvakantie? Bekijk hier hoe je zo efficiënt mogelijk al je spullen in je koffer krijgt!
Camping Zwisterland

Camping Jungfrau

Campings in Zwitserland

Wij zijn zeker niet de enige vakantiegangers die verliefd zijn geworden op kamperen in Zwitserland.

Wim roemt Camping Jungfrau in zijn review om de prachtige locatie: ‘Met name de ligging van de camping is adembenemend mooi. Rondom hoge bergwanden met de prachtige Staubach waterval, die van 300 meter hoogte naar beneden komt.’

Camping Morteratsch krijgt van jullie maar liefst een 9,3! John en Esther noemen de camping een aanrader van de hoogste klasse: ‘Je kampeert midden in de natuur. Vanaf je tentje wandel je in een uurtje naar de gletsjer waar je vanaf de camping zicht op hebt. Volop mogelijkheden tot wandelen en fietsen, kortom de perfecte plaats voor de natuurliefhebber’.

Heb jij een bijzondere plek ontdekt op vakantie? Laat het ons weten in de reacties en inspireer andere vakantiegangers!

Stuur jouw mooiste Vakantiefoto in en maak kans op fantastische prijzen.

Uitgelichte berichten

Fleur