Verkering: ‘Schat, ik heb een leuk idee.’
Ik: ‘Mooi! Tell me!’
Verkering: ‘Wat nou als we proberen volgend jaar [2018], iedere maand op vakantie te gaan? Dan heb je niet alle focus op één grote reis, en heb je continu iets om naar uit te kijken.’
Ik: ‘Heb jij de jackpot gewonnen?’
Verkering: ‘Met vakantiegeld en creatieve manier van reizen moet het volgens mij lukken.’

Na dagen wikken en wegen, want ja; het kost een hoop en ik vind het toch erg leuk om verre reizen te maken, ben ik toch enthousiast geworden over het idee en vooral heel nieuwsgierig of dit gaat lukken.

Graag hou ik jullie op de hoogte van ons 12-maandenplan en om niet lullig te doen, vertel ik ook direct hoeveel het allemaal kost. Kun je zelf beoordelen of het iets voor jou is voor 2019.

Januari: Polen

Geïnspireerd door Lonely Planet Magazine, hebben we de eerste vakantie naar Polen geboekt. Doel: in the middle of nowhere in de sneeuw, vlakbij de laatste oerbossen van Europa. Eén en al natuur! Een heerlijk appartement geboekt in het noord-oosten van Polen, drie uur rijden van Warschau. De bossen zijn prachtig, er lag een heerlijk pak sneeuw en we hebben veel rondgereden waardoor we ook nog wat wild hebben gespot! Een geannuleerde vlucht zorgde dat deze budgetvakantie niet zo goedkoop bleek als verwacht. Hieronder de specificatie.

Details:

• Maandag t/m zaterdag (in verband met extreme mist een geannuleerde vlucht en zijn we op zondag teruggekeerd)
  • Kosten tickets 2 personen: €40 retour (Eindhoven – Warschau)
  • Kosten huurauto: €60
  • Accommodatie (appartement): €180
  • Kosten vakantie (tanken, activiteiten & boodschappen): €250
  • Extra kosten door annulering vlucht: €100 (Uber, overnachting, eten)
  • Tip: vlieg je vanaf Eindhoven Airport? Parkeer je auto dan gratis bij treinstation Eindhoven Best en pak de bus naar het vliegveld. Let op: de bus rijdt alleen doordeweeks, in het weekend moet je overstappen en de trein pakken.

Conclusie:
Bijzonder mooie en unieke budgetvakantie! Als de vlucht niet geannuleerd zou zijn, hebben we samen in een hele week €530 uitgegeven. Best netjes!

Februari: nachtje Okura

Je snapt, met een regulier aantal vakantiedagen van de baas kunnen we niet iedere maand een week weg. Daarom kiezen we in februari voor één mooie overnachting. Idee: Okura Hotel in onze eigen stad: Amsterdam! Lijkt me dus hartstikke leuk om luxe uit logeren te gaan en lekker te genieten van de spa. Kosten? €185 voor 1 nacht inclusief toegang tot de spa. God, je moet ook wat eten; maar daar verzinnen we wel wat creatiefs op. Bolletje kaas mee in de tas?

Gek of geniaal: wat vind jij van ons 12-maandenplan? Laat het ons weten in een reactie!

Schrijf tot en met zondag 22 juli 2018 een review op Zoover en maak kans op een reischeque t.w.v. €400 voor een vakantie naar Italië

Lieneke

Redacteur