Wist je al dat ik samen met mijn boyfriend dit jaar 12 keer op vakantie wil? Doel: zo creatief mogelijk met budget en vakantiedagen omgaan zodat we vaker even weg zijn in plaats van alle ballen op 1 grote vakantie. Of het lukt, geen idee, maar ik hou je graag op de hoogte.

Februari: Hotel Okura

Even lekker decadent doen. ‘Dat past heus wel in een 12-maandenvakantieplan.’ Riep ik enthousiast. Een nachtje in een 5-sterrenhotel is feest, kost geen vakantiedagen en als je een beetje slim handelt, hoeft het ook niet loeiduur te zijn. Voordelen van eigen stad: je kunt met de fiets op vakantie en je kunt zonder schuldgevoel op de kamer blijven, want de stad ken je toch al. En ik weet niet hoe jij woont, maar deze woonsituatie voor 24 uur was luxer dan thuis blijven.

Sixpackje pils

Tips om je verblijf zo goedkoop mogelijk door te brengen: koop een sixpackje pils, een ontbijtje en je favoriete snacks zodat je geen gebruik hoeft te maken van dure horecavoorzieningen. Eerlijkheid gebied mij te vermelden dat de man mij mee uit eten nam bij Yamazato als verrassing. Mocht je dit geluk niet hebben: bestel een pizza of neem lekkere hapjes mee van de markt of speciaalzaak.

Kost dat?

• Goedkoopste kamer in Okura: €177,- (op de site staat €184,50, maar we kregen 10% korting met een actiecode die op de site stond)
  • Voordelen: je hebt gratis toegang tot spa (stoombad, sauna en geweldige douches), zwembad, jacuzzi en sportschool (yeah right)
  • Boodschappen: €18
  • Twee biertjes in de rooftop bar: €11
  • Totaal: €196

Op zoek naar meer budgetbestemmingen? Wij tippen 10 leuke en budgetproof vakanties.

Hotel Okura

Hotel Okura

‘Is het nog ver?’

Om de vakantiebeleving wat aan te dikken, want het is natuurlijk maar 1 overnachting, heb ik wat tips. Je kunt verkeerd fietsen en af en toe vragen ‘is het nog ver?’. Uiteraard kun je je afvragen of 1 nachtje weg in eigen stad een vakantie is, maar wij liepen op zondag zó zen uit het Okura, dat ik overtuigd ben.

Maart: wintersporten in Oostenrijk

Voor maart hebben we een hele goede wintersportdeal kunnen fixen. Absoluut geen budgetproof vakantie natuurlijk, maar waar een wil is, is een weg. Benieuwd naar die kosten? Die deel ik in april weer!

Wat vind jij: geldt 1 nachtje weg als vakantie in ons 12-maandenplan? Laat het ons weten in een reactie.

Stuur jouw mooiste Vakantiefoto in en maak kans op fantastische prijzen.

Uitgelichte berichten

Lieneke