Van eenpansgerechten voor op de camping tot de ultieme anti-muggentips. Behalve reviews en vakantiefoto’s, sparen wij bij Zoover ook vakantietips. Jezelf even snel op de hoogte brengen van de meest onmisbare weetjes? Dit zijn de meest gelezen vakantietips voor de zomer.

10 tips tegen muggen

Ongetwijfeld hoog op de irritatie-top-10 van elke kampeerder: de Mug. Niet voor niets is onze blog met 10 tips tegen muggen een van de meest gelezen blogs aller tijden. Jullie voegden trouwens ook een paar geniale tips tegen muggen toe in de comments. ‘Gemalen koffie in een blikje op tafel zetten en in brand steken. Geen mug/wesp die daarop afkomt!‘ schrijft reisleidster Antoinette onder de blog. Thanks, Antoinette!

camping eenpansgerechtEenpansgerechten voor op de camping

Koken op de camping is altijd een uitdaging. Terwijl de snackbar lonkt, is het vooruitzicht van een torenhoge berg afwas niet bepaald motiverend. Gelukkig zijn daar de ultieme culinaire vakantietips voor de zomer: de eenpansgerechten! Ga je voor de pasta aan het Gardameer? Of de kruidige Shashuka zoals ze ‘m eten in Tunesië? Wij verzamelden 23 heerlijke gerechten voor je. Makkelijk, gezond en snel: onze blog met eenpansgerechten voor op de camping is al maanden een hit.

24x romantisch overnachten in Nederland

Onze blogger Chris bewijst dat je echt niet naar de andere kant van de wereld hoeft voor een romantisch weekendje weg. Hij verzamelde maar liefst 24(!) bijzondere ideeën voor romantisch overnachten in Nederland. Boomhutten, strandhuisjes, snoepwinkels, werfkelders: alles komt voorbij. En daar worden jullie duidelijk blij van. Chris’ blog ‘24x Romantisch overnachten in Nederland’ is een van de best gelezen Zoover artikelen ooit.

Wij twijfelen zelf alleen nog een beetje bij die strowagen(?). Want romantisch overnachten tussen het stro klinkt ons toch wat kriebelig in de oren… Gelukkig zijn daar altijd nog de stalen retro trailers in Bloemendaal. Of wat dacht je van een traditioneel fortwachtershuisje bij Fort Kijkduin? Aanvullingen, reviews en andere tips zijn welkom!

cocktails all in vakantieZelf cocktails maken

Deze blog vol vakantietips voor de zomer bewijst dat je ook voor exotische cocktails niet ver hoeft te reizen. Je maakt ze gewoon zelf! In de veelgelezen blog ‘Vakantievoorpret: 15 cocktails die je heel makkelijk zelf kunt maken‘ verzamelden we de beste recepten om jouw eigen Mojito of Tequilla Sunrise te maken. Kortom, jouw zomer kan nog vandaag beginnen!

Op zoek naar een zomerse vakantiebestemming dichtbij huis? De vakantieparken in het Noord-Hollandse Schoorl zijn fijne locaties voor een middagje cocktails nippen in de zon. Zowel Park Scorleduyn als Résidence Koningshof liggen dichtbij zee en bieden vakantiehuisjes met een eigen keuken en een ruim terras.

Wat zijn jouw ultieme vakantietips voor de zomer? Deel je geheime recepten, lifehacks en kampeertips in de comments!

Schrijf tot en met zondag 24 juni 2018 een review op Zoover en maak kans op een reischeque t.w.v. €750 voor een onvergetelijke vakantie in Kroatië!

Sylvia

Redacteur