Wordt het een weekendje weg in Rome? Of toch een romantische trip naar Parijs? Voor welke wereldstad je ook gaat, de metro wordt jouw beste vriend. Hij is supersnel, overzichtelijk en de perfecte plek om mensen te kijken. Hierbij een overzicht van onze populairste blogs over de metro in Europese wereldsteden als Londen en Barcelona.

Info over metronetwerk - Rome musei-768x513

Metro in Rome

De Spaanse trappen, de Sixtijnse Kapel, de Trevi Fontein èn het Pantheon zien? Je volgt gewoon Lijn A van de metro in Rome en ze liggen allemaal binnen handbereik. Zonder kilometers te lopen en ontelbaar veel koffietentjes te weerstaan. Met de Roma Pass kun je de metro in Rome drie dagen lang onbeperkt gebruiken. In onze populaire Metro Rome blog lees je alles over de openingstijden, prijzen en routes.

Parijs openbaar vervoer 5

Metro in Parijs

De metro in Europese wereldsteden als Parijs is een onoverkomelijk vervoersmiddel tijdens een stedentrip. Of je nou van de Sacre-Couer naar de Champs Elysees wilt of van het Louvre naar de Notre-Dame, zo goed als alle bezienswaardigheden hebben een metrostation om de hoek. Check de metrokaart en lees meer over de metro van Parijs in onze Metro Parijs blog.

Openbaar vervoer Londen

Metro in Londen

De metro in Londen is het drukste netwerk van Europa. Geen weekendje weg in de Engelse hoofdstad is compleet zonder een paar snelle ritjes in de tube. Tijdens je stedentrip liever geen tijd kwijt aan staren naar de mindblowing kaart van alle lijnen van de metro in Londen? Check voor je reis onze blog over de metro in Londen, en bereid je alvast voor!

metro barcelonaMetro in Barcelona

Wist je dat de metro in Barcelona op zaterdag non-stop geopend is? En dat je voor een bezoek aan Parc Güell lijn L3 moet hebben (station Lesseps)? Deze en nog veel meer handige informatie over de metro in Barcelona lees je in onze Metro Barcelona blog. Ook een kleurrijke overzichtskaart van de 11 lijnen hebben we toegevoegd. Zo kun je tijdens het boeken van je accommodatie gelijk checken of je hotel op een handige metrolijn ligt. Zoals Hotel Grupotel Gran Via 678 (enkele minuten van station Girona). Of Hotel Soho (zo’n 50 meter van station Urgell).

goekdkoop parkeren in romeMet de metro in Europese wereldsteden? Hier parkeer je jouw auto

Ook wanneer je met de auto richting jouw bestemming rijdt, zul je ‘m tijdens je weekendje weg zelf nauwelijks nodig hebben. Het gaat nou eenmaal gemakkelijker met de metro in Europese wereldsteden als Londen, Parijs, Rome of Barcelona. Benieuwd hoe je jouw trouwe bak toch een goed (en vooral: betaalbaar!) onderkomen kunt geven? Check deze blogs over parkeren in grote steden:

Heb jij meer tips over de metro in Europese wereldsteden? Ken jij de metro van Rome als geen ander? Deel je tips in de comments of schrijf een review over jouw favoriete bestemming.

Je wintersport begint bij Zoover! Maak t/m zondag kans op een wintersport voor twee incl. verblijf en skipas in het Zoover Award winnende gebied St. Anton - St. Christoph - Stuben.

Sylvia

Redacteur