Hoe regel je die gratis upgrade naar businessclass? En hoe ben je zakkenrollers te slim af? Ons team van bloggers duikt graag de wondere reiswereld in om antwoorden voor je te vinden. Hierbij een overzicht van onze best gelezen praktische vakantietips aller tijden.

Halfpension, buffet

Halfpension, logies of?

Sommige vakantiegangers nemen zelf wel hun pot pindakaas mee, anderen sluiten met liefde 3x daags aan bij uitpuilende buffettafels en gaan voor all-inclusive. Hoe verblijf jij het liefst in een hotel? Onze veel gelezen blog ‘Halfpension, logies of?‘ zet alle feiten over de verschillende verblijfstypes voor eens en altijd op een rij.

ZakkenrollenPraktische vakantietips om zakkenrollen te voorkomen

Best wel gehecht aan je portemonnee? Met onze blog vol tips om zakkenrollers te voorkomen houdt je ‘m hopelijk gewoon op zak. Zelfs op de drukste plekken in Amsterdam, Londen of Parijs. Een paar van de ultieme praktische vakantietips uit deze blog: kijk uit voor gladde praatjes en ga voor een moneybelt. Aan het gigantisch aantal lezers van deze blog te zien, gaan ze een karige kerst tegemoet, die zakkenrollers.

Visum TurkijeVisum aanvragen Turkije

Mooie badplaatsen, kleurrijke moskeeën, lekker eten: wij begrijpen volledig waarom Turkije al jaren een van jullie favoriete bestemmingen is. Niet zo gek dus dat een van de meest gelezen praktische vakantietips over Turkije gaat. Want hoe zat dat ook al weer met dat visum? Je leest het in onze blog ‘Visum nodig voor Turkije? Dit is er veranderd!

Op zoek naar een bijzondere accommodatie in Turkije? Check Zoover Gold Award winnaar Grand Uysal in de badplaats Alanya of ga voor Villa Azuro bij Bodrum. Check ons overzicht van alle accommodaties in Turkije.

business classGratis upgrade naar businessclass

Stiekem hopen we er natuurlijk allemaal op. Zo’n vriendelijke stewardess die glimlachend op je schouders tikt met de vraag of je het misschien erg zou vinden, een gratis upgrade naar businessclass. Je ziet nu al voor je hoe je semi-geirriteerd je gare rugtas uit het bagagevak trekt om te verhuizen tot vóór de magische gordijntjes. En hoe je vervolgens semi-ongeinteresseerd achterover zakt in je nieuwe stoel en nonchalant nipt aan je glaasje bubbels…. zo pak je het aan!

VliegveldWifi wachtwoorden van alle vliegvelden

Wat zou het handig zijn om ALLE wifi wachtwoorden van ALLE vliegvelden in één overzicht bij elkaar te hebben. Dat dacht reisblogger Anil Polat ook. Check zijn overzicht via onze blog ‘Dit zijn de wifi-wachtwoorden van alle vliegvelden over de hele wereld‘, een van onze meest gelezen blogs aller tijden. Je kunt er trouwens gelijk checken op welke vliegvelden je de beste verbinding hebt.

Altijd je vliegtuigmodus aan?

Of je het nou irritant of lekker rustig vindt, je ontkomt er niet aan. Die vliegtuigmodus moet aan tijdens het opstijgen en landen. Maar waarom eigenlijk? En is het echt gevaarlijk als je het niet doet? Blijkbaar zijn wij niet de enige die dat willen weten: de  ‘Waarom je de vliegtuigmodus altijd aan moet zetten‘ is een van onze meest gelezen weblogs aller tijden. Al blijven de meningen nog altijd verdeeld, zo blijkt uit jullie comments op de blog.

Wat is jouw favoriete Zoover Blog met praktische vakantietips? Deel jouw mening of jouw eigen praktische vakantietips in de comments!

Schrijf tot en met zondag 24 juni 2018 een review op Zoover en maak kans op een reischeque t.w.v. €750 voor een onvergetelijke vakantie in Kroatië!

Sylvia

Redacteur