Moeder en kind in de sneeuw, wintersportWintersport met de kids kan heerlijk zijn. Of ze nu al kunnen skiën of lessen nemen, kinderen vinden het heerlijk. Hoewel bijna ieder wintersportdorp voorzieningen voor kinderen heeft, zijn er een paar plekken die er echt uit springen. Wij zetten de 3 meest kindvriendelijke wintersportdorpen en hun meest kindvriendelijke accommodaties voor je op een rij, zodat je precies weet waar jij en je kids moeten zijn deze winter!

1. Ehrwald 9,1

Met een 9,1 voor kindvriendelijkheid staat Ehrwald in Oostenrijk op de eerste plaats. Ehrwald is een erg vriendelijk en gemoedelijk dorpje, perfect voor families met (kleine) kinderen. ‘Het is een klein dorpje waar je naartoe gaat met je kinderen zodat ze lekker kunnen leren skiën op de Sonnehang of de Erwhalderalm. Verder heeft het dorpje alles wat je nodig heb, een supermarkt, slager bakker en wat kleine restaurantjes.’ Aldus een tevreden familie op Zoover.

Top 3 kindvriendelijke accommodaties in Ehrwald:

1. Diana Thörle 9,8
  2. Appartement Waldhof 9,7
  3. Alpen Appartementen Cristall 9,4

2. Lipno nad Vltavou 8,9

Lipno nad Vltavou in Tsjechië staat met een 8,9 op de tweede plaats. Het dorp ligt vlak bij de skiliften en er zijn veel activiteiten voor gezinnen. Een bezoeker op Zoover zegt: ‘Echt een fijne omgeving voor wintersport met het hele gezin. Wij hebben twee dochters van 9 en 11 jaar en zij hebben zich prima vermaakt. Het dorp had alles wat we nodig hadden, we hebben ons geen moment verveeld en hadden eigenlijk tijd tekort.’

Top 3 kindvriendelijke accommodaties in Lipno nad Vltavou

1. Vakantiepark Lipno Lake Resort 9,0
  2. Villapark Lipno 8,9
  3. Vakantiepark Lipno Dreams 8,6

3. Fieberbrunn 8,9

Op de derde plaats, met ook een 8,9 voor kindvriendelijkheid, staat wintersportdorp Fieberbrunn in Oostenrijk. Ook dit dorp is geschikt voor een wintersportvakantie met kinderen. ‘Mooi gebied, zeer kindvriendelijk. Kinderen kunnen nooit de weg kwijt raken want ze komen altijd uit op dezelfde piste. Het is een zalige plek om vakantie te vieren, er is voor ieder wat wils en de bewoners zijn zeer vriendelijk en behulpzaam.Aldus een gezin met jonge kinderen op Zoover.

Top 3 kindvriendelijke accommodaties in Fieberbrunn:

1. Appartement Haus Charisma 9,6
  2. Appartementen Feriendorf Wallenburg 9,5
  3. Appartement Dorfstube 9,1

*Alle weergegeven cijfers zijn de cijfers die de bestemmingen en accommodaties scoren op kindvriendelijkheid.

Meer lezen over wintersport? Wij deden dit jaar een wintersportonderzoek, onder andere naar het land met de  over de beste wintersportkwaliteit!

Ga jij deze winter met de kids op wintersport? Wat is je favoriete bestemming?

Toe aan een weekendje weg? Wij helpen je de donkere dagen door tijdens de Zoover Verwenweken! Maak deze week met jouw vakantie review kans op een wellness hotelarrangement in Nederland of Duitsland. Mede mogelijk gemaakt door HotelSpecials.nl!

Redacteur

5 december - 2013