10x kleine campings in de Provence

Redactie - 7 januari 2017

10x kleine campings in de Provence

Redactie - 7 januari 2017

La Provence est magnifique! De zee, bergen en mooie steden maken dit één van de populairste vakantiebestemmingen van Europa. Wil je van dit alles genieten, maar niet vanaf een camping waar de caravans rijen dik staan opgesteld? Dan zou ik deze 10 kleinschalige campings (maximaal 100 plekken) in de Provence maar eens goed onder de loep nemen!

1.Camping les Hauts de Rosans

Zoover score 9.3

In het hart van de Baronnies Provençales, zit je op camping Les Hauts de Rosans midden in 7 hectare prachtige natuur. Opgebouwd uit terrassen maakt het niet uit of je voor je camper zit óf aan het zwembad; het panorama is overal wonderschoon. Tel daar de sfeer van kalmte en een nachtelijke hemel vol fonkelende sterren bij op en een verrukkelijke vakantie is geboren.

2. Camping La Source

Zoover score 9,2

Genieten met een grote ‘G’ bij La Source, als we de reviews ogen geloven. Een vakantieganger zegt: ‘Het is een heerlijke, fijne topcamping met ruime plaatsen, je wordt goed geholpen bij aankomst en bij het plaatsen van je caravan. Het is er erg schoon, de eigenaren zijn zeer alert en behulpzaam. Het sanitair is super schoon en de vernieuwde buitendouches zijn heerlijk. Leuk klein dorpje met lekkere restaurantjes en een heerlijke bakker. De weg naar de camping is een uitdaging, zeker voor mensen met een caravan zonder veel rij-ervaring. Maar het is het waard! Wij gaan volgend jaar zeker weer terug!’

[article href=”http://weblog.zoover.nl/ontdekken/provence-reis-lavendel-en-5-hoogtepunten/”]

3. Camping Lou Passavous (Glamping)

Zoover score 8,7

Annemein was zo enthousiast over de camping dat ze in plaats van één week, twee weken is gebleven: ‘Er was zoveel te doen in de prachtige omgeving! Houd je van een actieve vakantie in de bergen op een kleinschalige camping, dan zit je hier goed. De eigenaren zijn sympathiek en behulpzaam. Ze gaven veel goede tips over activiteiten. De sfeer op de camping was ook heel fijn.  Veel jonge kinderen. We hebben fantastisch gewandeld over uitdagende klauterpaadjes, gefietst door de kloof en ook de begeleide wandeling vanuit de camping was erg mooi.’ Annemein geeft camping Lou Passavous een dikke 9.

4. Camping International

Zoover score 8,5

Familie van der Velden is erg te spreken over dit fijne plekje onder de Franse zon. Van hen krijgt ook deze camping een rapportcijfer 9: ‘Het ontvangst was vriendelijk en we voelden ons welkom! Met een golfkarretje werden we langs de beschikbare plaatsen gereden. We kozen voor een ruime, met struikjes afgeschermde plek met zon en schaduw. Het sanitairgebouw is schoon en fijn, evenals het zwembad. Om het bad heen is een lekkere ruime ligweide. De camping ligt op 5 minuten loopafstand van het gezellige Aups en Gorges du Verdon ligt op ongeveer 20 min rijden. Zeker het terugkomen waard!’

5. Camping Les Rives du Luberon

Zoover score 8,1

Een heerlijk rustige camping waar je echt tot rust komt is Les Rives du Luberon. Maartje: ‘We hebben een heerlijke vakantie gehad op deze camping. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam, er is een leuk klein barretje en elke ochtend een broodjes-service. Het zwembad is heerlijk. De stacaravans liggen op mooie afzonderlijke plekken waardoor je veel privacy hebt. Een auto is wel noodzakelijk. De camping is een mooie uitvalsbasis voor uitstapjes naar steden en strandjes.’ Maartje geeft de camping een 9.

[article href=”http://weblog.zoover.nl/?p=66596″]

6. Camping La Blache

Zoover score 8,1

La Blache is een bijzonder plekje in de Provence,  aan de rand van het plateau van Valensole. Een regio waar hoogvlaktes en lavendelvelden elkaar afwisselen. Een enthousiaste vakantieganger geeft als rapportcijfer een 10 en zegt over de plek: ‘We hebben La Blache nu acht keer bezocht. Wat het bijzonder maakt? Ligging, rust, aardige Nederlandse eigenaren en prachtig omarmd door bergen. Deze plek doet iets met mensen: je laat hier alles los. Bij voldoende belangstelling kookt één keer per week een Française een Provençaalse maaltijd met groenten uit eigen tuin. Een aanrader! Vanuit de camping kun je prachtige wandelingen maken tussen de graan,- en lavendelvelden. We zien regelmatig wilde zwijnen, herten en gemzen.’

7. Camping Le Domaine des 2 Soleils

Zoover score 8,1

Tegen een berghelling gelegen, heb je vanaf  deze mooie kleine camping in de Provence een adembenemend uitzicht. Camping Domaine des deux Soleils is terrasvormig aangelegd. Deze kleine gezinscamping bij het middeleeuwse Serres heeft slechts 98 staanplaatsen met veel privacy. Serena geeft deze ‘geweldige camping’ een 10 en schrijft: ‘We zijn nu al twee jaar op rij naar deze camping geweest. Volgend jaar weer! Hele vriendelijke mensen, leuke omgeving en een geweldig animatieteam!

8. Camping Le Garrigon

Zoover score 7,9

Tussen typisch Provençaalse steden als Grignan en Valréas ligt het dorpje Grillon. Aan de rand van het dorp vind je de rustige, kleinschalige 4 sterren camping Le Garrigon: midden tussen de bloemenvelden dus in de zomer geurt het er volop naar zonnebloemen en lavendel. Chris geeft de camping een 8. ‘Fijne kleine camping met huisjes en gebied voor tenten en caravans. Een deel van de camping heeft wel wat weinig schaduw. Zwembad is fantastisch, personeel is super vriendelijk. Heel geschikt voor gezinnen met kleine kinderen.

[article href=”http://weblog.zoover.nl/kamperen/7-onmisbare-camping-tips-die-je-nog-niet-kent/”]

9. Camping Indigo Forcalquier

Zoover score 7,7

Deze kleine camping wordt door logees beoordeeld met een 7,7. Familie Mathiesen geeft Indigo Forcalquier een 8 en zegt:De camping ligt aan de rand van het gezellige stadje Forcalquier. Op maandagochtend is er een heel leuke markt! De camping heeft een klein restaurantje (met frietjes en pizza), zwembad, speeltuintje, klein campingwinkeltje, lekker brood ’s ochtends en vriendelijke medewerkers. We hebben genoten van het goochel optreden ’s avonds. De campingplekken zelf zijn vrij ruim en hebben voldoende privacy.’

10. Camping Saint James Les Pins

Zoover score 7,6

Aan de poorten van de natuurparken van Queyras en Ecrins ligt camping Saint James les Pin, in een super mooie natuurlijke omgeving. Eén worden met de natuur? Doe je ding! In de schaduw van de bomen vind je goed afgescheiden standplaatsen en chalets met alle comfort. De camping beschikt over een multifunctioneel sportveld en een jeu-de-boulesbaan.

Bekijk een overzicht van alle campings in de Provence óf schrijf een review van een camping in deze regio!