Terugblik: de populairste artikelen in 2013

Een gelukkig nieuwjaar! 2013 is weer voorbij, en ook bij ons is het daarom eens tijd voor een terugblik. De Zoover redactie maakte een jaaroverzicht met de 10 populairste blogs van 2013. Van het slechtste hotel van Nederland tot de gekste voorwerpen in de bagage. Welk artikel was jouw favoriet dit jaar? Of welke gebeurtenis op reisgebied is jou bijgebleven? Laat het ons weten onder het bericht!

Slechtste hotel van Nederland

1. Slechtst beoordeelde hotel van Nederland

Volgens bezoekers van Zoover was het slechtste hotel van Nederland in 2013 Hotel Grand Central***. Het enige pluspunt van dit hotel in Rotterdam is volgens bezoekers de centrale ligging. Sommige gasten kunnen het ontbijt en de vriendelijke bediening ook nog wel waarderen, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het gegeven cijfer (4.6) en de beoordelingen op de site liegen er niet om.

Kind met smartphone2. Onmisbare apps voor op reis

Vakantie betekent een hoop geregel voordat je op je vakantieverblijf kunt genieten. Tot voor kort betekende het ook slepen met camera, laptop en reisgids. Gelukkig hebben we met de smartphone alle informatie in één apparaat. Handig voor op vakantie! Zoover zette in 2013 een aantal handige ‘reisapps’ voor je op een rij.

smerigste gerechten ter wereld3. Top 10 smerigste gerechten ter wereld

Ben je nieuwsgierig naar de lekkernijen die bij ons walging oproepen? Of wil je eens iets anders eten dan de vertrouwde gekookte aardappelen met jus? Lees dan (vooral) verder op eigen risico. Zeg niet dat we je niet gewaarschuwd hebben! Hier vind je namelijk de meest onsmakelijke wereldgerechten op een rij.

top 10 meest bizarre voorwerpen in bagage4. Top 10 meest bizarre voorwerpen in bagage

Heb jij je weleens afgevraagd hoeveel levende dieren er in je koffer zouden passen? Nee? Nou, een man in Zuid-Afrika wel. Hij kreeg het voor elkaar 70 levende (!) dieren in zijn koffer te proppen. Het ging hier om slangen, spinnen, schorpioenen, kikkers, een schildpad en maar liefst ácht krokodillen. Nieuwsgierig naar meer? Wij maakten een top 10 met de meest bizarre dingen die mensen probeerden mee het vliegtuig in te nemen.

top 10 vreemdste hotels5. Top 10 vreemdste hotels

Als je aan hotels denkt, dan denk je vaak aan een kamer met douche/bad en een balkon. Denk je aan de luxe hotels dan komt er nog een zwembad of een kuuroord bij. Maar waar denk je aan als je aan boomhutten, hamsters of aquariums denkt? Vast niet aan hotels! Wij hebben een top 10 gemaakt waar boomhutten, hamsters en aquariums heel goed samen gaan met een hotel.

top 10 kerstmarkten6. Top 10 kerstmarkten 2013

Of je nu een weekendje of alleen een dagje gaat, met deze lijst van kerstmarkten weet je waar je moet zijn. Wij zetten namelijk ook dit jaar weer de 10 best beoordeelde kerstmarkten in Duitsland, Nederland en België voor je op een rij. Heb jij onlangs een kerstmarkt bezocht, en je kerstmarktbeoordeling al op Zoover geplaatst?

gran canaria7. Wat is er zo uniek aan Gran Canaria? Ontdek 3 geheimen

Bij Gran Canaria denk je al snel aan ‘zon zee en strand’. Maar dit eiland is veel meer dan dat. Eigenlijk is het een heel bijzonder eiland! Niet alleen de natuur is uniek, ook de onderwaterwereld is buitengewoon. En op cultureel vlak is er een schat aan erfgoed van de inheemse bevolking terug te vinden. Lees hier waarom de natuur, onderwaterwereld en cultuur van Gran Canaria zo uniek zijn.

Horrorhotels

8. Halloween: top 10 angstaanjagende hotels

Wel eens een geest gezien? Of andere spookachtige dingen meegemaakt? De gasten van deze hotels wel! Wij maakten een lijstje van 10 angstaanjagende hotels over de hele wereld, waar het (al is het maar door de verhalen die erover de ronde doen) flink griezelen is. Ben je als de dood voor geesten? Je bent bij deze gewaarschuwd…

rus meest irritante vakantieganger9. Rus meest irritante vakantieganger

Op vakantie ergeren we ons het meest aan Russische toeristen. Dat blijkt uit onderzoek van Zoover gehouden onder ruim 12.000 vakantiegangers uit 20 Europese landen en een analyse op de database in 2013. Maar liefst 42% van de ondervraagde Europeanen geeft aan zich van alle Europese nationaliteiten het meest te storen aan de Rus op vakantie.

italiaan best geklede Europeaan10. Italiaan best geklede Europeaan, Pool minst flatteus

Italianen zijn de best geklede Europeanen. Dat vindt 35 procent van ruim 12.000 ondervraagde Europese vakantiegangers. Uit onderzoek van Zoover, gehouden onder vakantiegangers uit 20 Europese landen, blijkt tevens dat de kledingstijl van de Pool als minst charmant wordt gezien.

Wat is jouw favoriete artikel, of gebeurtenis op vakantiegebied in 2013?

Geschreven door

Schrijf een review over je vakantie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Naar het formulier

Deel dit bericht: Mail Twitter Facebook