Je wintersport begint bij Zoover! Maak t/m zondag kans op een wintersport voor twee incl. verblijf en skipas naar Zillertal 3000.

Interview met glamping La Mirande

Tijdens de Zoover Vakantieweken lees je wekelijks een interview met iemand uit een populaire accommodatie in het land van de week. Deze week is dat met de eigenaren van glamping La Mirande: Rita en Ron Lazet. De camping staat op één in de top 5 van beste Franse campings.

Wat maakt jullie camping zo speciaal?

‘Wij hebben gekozen voor een verblijf zonder kinderen. Dat is ook de voornaamste reden dat onze gasten jaar na jaar weer terugkomen. Niemand heeft een hekel aan kinderen, maar soms is het zo heerlijk om de tijd te nemen en krijgen om een boek te kunnen lezen, een siësta te houden of zo maar heerlijk samen te zijn. En tijdens zo’n vakantie kan je heerlijk tot rust komen. Eindelijk!’

Wat doen jullie om het verblijf van de gasten zo fijn mogelijk te maken?

‘Wij zijn er altijd voor de gasten. Soms zichtbaar, maar ook onzichtbaar. Ze weten dat ze op ons kunnen rekenen en dat wij alleen maar tevreden zijn als ze een heerlijke tijd bij ons hebben gehad.

Omdat wij allebei nog werken als internationale reisleiders, geven wij graag onze ervaring door aan onze gasten. Wij hebben een grote hoeveelheid auto/fiets- en wandelroutes voor onze gasten klaar liggen. Maar we vinden het een groot compliment als ze ons vragen of we nog een goede tip hebben voor een mooie rit.’

Wat is er allemaal te doen in de omgeving van jullie camping?

‘In Aquitaine is heel veel te doen en het grote voordeel is dat dit gedeelte van Frankrijk nog niet is ontdekt door de massa. Zelfs in juli en augustus is het hier redelijk rustig.

Op korte afstand, soms 10 minuten rijden, van Meylan zijn prachtige dorpjes/bastides te ontdekken. Er zijn Romeinse opgravingen en er is veel folklore. En de natuur is prachtig met z’n heuvels, pijnboom bossen, wijngaarden en zonnebloemvelden.’

Hoe belangrijk zijn reviews voor jullie?

‘Die zijn heel belangrijk voor ons, omdat ze de gevoelens van onze gasten weergeven. Zij vullen de reviews thuis in, zodat ze heel eerlijk overkomen. Wij kunnen aan de slag met de meningen van onze gasten om ze het nog meer naar de zin te maken. Wij vragen ook altijd tijdens het verblijf, of er nog suggesties zijn om de vakantie nog aantrekkelijker te maken.’

Redactie

Redacteur