Iedere maand presenteert Zoover de ‘Accommodatie van de maand’ waarbij we één accommodatie uit de best beoordeelde accommodaties op Zoover uitlichten. Deze maand is Hotel ‘Het Tjeukemeer’ in Delfstrahuizen verkozen tot accommodatie van de maand.

Het Tjeukemeer
Hotel in Delfstrahuizen, Friesland
Zoover waardering: 9,7

7 vragen aan Marian Verkaik – de Groot

Waarom scoort Hotel Het Tjeukemeer zo goed op Zoover?
‘De goede score van het hotel is gebaseerd op de ligging direct aan het Tjeukemeer. Ik denk dat onze accommodatie zich onderscheidt van andere hotels, doordat het een familiehotel is. Zo is er persoonlijk contact tussen ons en de hotelgasten en tussen de hotelgasten onderling. Dit samen draagt bij aan een positieve ervaring in onze accommodatie.’

Wat is het verhaal achter hotel het Tjeukemeer?

‘Het begin van ‘Het Tjeukemeer’ is ontstaan toen mijn echtgenoot en ik samen een week in Friesland op vakantie gingen. Hier troffen wij een pand aan het Tjeukemeer in Delfstrahuizen, in die tijd een boerderij. Mijn man overtuigde mij ervan om deze locatie om te bouwen tot hotel, zodat wij van onze hobby (koken) en ervaringen (gastvrijheid) ons werk konden maken. Uiteindelijk is het hotel in de lente van 1985 opgericht. In de tussentijd hebben verschillende uitbreidingen plaatsgevonden, zoals de verhuur van appartementen.’

Bezoekers van Het Tjeukemeer komen voor…

‘Ontspanning in de Friese provincie. De regio ‘de Zuidwesthoek’ staat bekend om de vele Friese meren waar men watersport kan beoefenen. Onze gasten komen voor de rustige omgeving en de Friese cultuur waarbij zij vaak uitstapjes maken naar Friese plaatsen als Sneek, Joure en Lemmer. Tenslotte is er ook een grote groep bezoekers die aan de waterkant van het hotel sportvissen. Kortom: door de ligging is ons hotel een ideale plek voor ontspanning.’

Wat is er te doen in de omgeving?

‘Er zijn in de nabijheid van het hotel verschillende bezienswaardigheden zoals het IJsselmeerstrand, verschillende eet- en uitgaansgelegenheden en het UNESCO Stoomgemaal in Lemmer. In Joure kan heerlijk worden geshopt in het gemoedelijke centrum, maar verdiend ook het Douwe Egberts Museum en het subtropische zwemparadijs ‘De Stienen Flier’ een bezoekje. In Heerenveen zijn naast vele winkels, ook een stadsschouwburg en het wereldbekende ijsstadion Thialf te vinden. Zo’n 20 kilometer van het hotel ligt Sneek, bekend als dé watersportstad, waar in augustus de Sneekweek plaatsvindt.’

Wat is de doelgroep van hotel Het Tjeukemeer?

‘Door de locatie aan het water, een goed fietsroutenetwerk en de provincie Friesland trekken wij verschillende hotelgasten aan. Onze gasten bestaan voornamelijk uit 40-plussers die graag vissen, fietstochten maken of de Friese cultuur willen verkennen. Ook schaatsers en schaatsliefhebbers bezoeken ons hotel dankzij de goede ligging ten opzichte van Heerenveen en het Thailf IJsstadion.’

Neem je een kijkje op Zoover voordat je zelf op vakantie gaat?

‘Wij vinden het belangrijk om goed voorbereid op reis te gaan. Voordat wij een vakantie boeken willen we alles tot in de puntjes goed geregeld hebben. Als we een paar vakantiebestemmingen voor ogen hebben kijken we op Zoover voor een accommodatie, zodat we aan de hand van ervaringen kunnen zien of deze accommodatie een aanrader of afrader is.’

Wat doet Het Tjeukemeer zelf met Zoover?

‘Onze Zoover Award heeft een zichtbare plek gekregen in het hotel. Dankzij onze hotelgasten hebben wij deze award mogen ontvangen en daar zijn wij heel dankbaar voor. Natuurlijk is het belangrijk om nog steeds te polsen hoe ervaringen van onze hotelgasten zijn, omdat ervaringen ons mogelijkheid geeft de dienstverlening te verbeteren. Daardoor zullen ervaringen met Het Tjeukemeer op Zoover door ons nauwlettend worden gevolgd.’

R.Daniels schreef op Zoover: ”Unieke plek in Friesland. In april zijn we met drie vrienden geweest voor een weekje vissen. De hartelijkheid waarmee we ontvangen zijn door Adriaan en Marian is bijna on-nederlands. Het thuisgevoel heb je hierdoor snel te pakken. ’s Avonds lekker aanschuiven en met de pot mee-eten. Wij komen in elk geval terug!”
Je wintersport begint bij Zoover! Maak t/m zondag kans op een wintersport voor twee incl. verblijf en skipas naar Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn.

Redactie

Redacteur