Hotel Alegria ***

8,4

16 reviews over Hotel Alegria in het Nederlands

Dubbele gevoelens.

Ann, 20-8-2016

Afgelopen week bezoek gebracht aan dit hotel.

Laat ik beginnen met te zeggen dat het gelegen is op 'n ideale plek, ook het uitzicht op de tuin, en de prachtige binnenstad geweldig.

Kamer heel mooi en netjes, dit zou het bezoek alleen al waard zijn. Men heeft moeite de mening van iemand anders te accepteren.

Ontbijt , mooi in de tuin jammer dat de broodjes niet vers waren.

Mooi verblijf gehad in de prachtige stad Brugge, over het hotel 'n beetje dubbel gevoel.

Gereisd met partner in augustus 2016

Fijn gelegen hotel

4you2travel, 21-7-2014

Leuk hotel in het midden van de stad. Binnen 150 meter van het centrum, leuk lief romantisch hotelletje, leuke, nette en schone kamer. Ontbijtje in de tuin aanrader, lekkere verse jus d' Orange.
Gereisd met partner in juli 2014

Prachtige ligging - prima gastvrouw

Raf & Kristel, 21-11-2013

Mooie ligging vlak in het centrum. Mooie kamers - goed ontbijt - goede service - aangename gastvrouw - zeker voor herhaling vatbaar!
Gereisd met partner in november 2013

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Alegria bij:

Super hotel in hartje centrum met oog voor de gast

Yvonne, 14-10-2012

Echt een aanrader. Zeer gunstige locatie. Kleinschalig hotel en de eigenaresse heeft echt oog voor detail. Ze zorgt voor een zeer persoonlijk verblijf. Lekker ontbijt. Mooi en schone kamer met alle gemakken voorzien. We hadden een kamer grenzend aan de tuin en hebben geen last gehad voor gehorigheid. Bedden waren goed. We hebben een zeer geslaagd weekendje Brugge gehad en de eigenaresse heeft gezorgd voor de echt persoonlijke benadering welke je vaak mist in een groter hotel. Echt een aanrader.
Gereisd met partner in oktober 2012

Goede keuze.

Petra Jacobs, 19-4-2012

Omdat mijn lief jarig was, een weekendje weg geboekt. Zijn keuze was Brugge. Aan mij de schone taak een leuk, intiem hotel te vinden. Algeria is een hotel voor mensen die niet houden van het massa toerisme. Je verblijft er en wordt niet "opgeslagen" zoals in de grote hotels. Liefdevolle verzorging van het pand, kamers en gasten. Advies op maat voor het bezoeken van restaurants of vertier. Het is een thuis ver van huis.

Alle extra's, in verband met mijn lief's verjaardag, waren tot in de puntjes verzorgd. Zelfs een kleine attentie naast zijn ontbijtbordje op de dag zelf.

Alegria heeft de menselijke maat, gastvrijheid, verzorging perfect in de vingers. Dat is pas luxe!

Gereisd met partner in januari 2012

Geweldig hotel in het hart van Brugge

Mario & Monique, 1-4-2012

Karakteristiek hotel om de hoek van de grote markt, met uitzicht op de binnentuin. Zeer behulpzame en vriendelijke familie die het hotel runt. De kamer was sfeervol met goede matrassen en we hebben dan ook heerlijk geslapen. Op de kamer was een kluisje, waterkoker en koelkast, het zenderaanbod van de tv was beperkt maar dat was voor ons geen punt. De tv met grote achterkant staat een beetje in de weg in de kamer. Het hotel was best prijzig maar je zit dan ook dichtbij de vele heerlijke restaurantjes, cafe's en terrasjes. Het ontbijt was uitgebreid met vers fruit en verse Jus d' orange. Vanwege de centrale ligging en de persoonlijke aandacht gaan we zeker nog eens terug.
Gereisd met partner in maart 2012

puur genieten

remco de vries, 24-1-2012

Gewekdiv hotel. zeer nette kamers wij de marshmellow room. de leuke persoonlijke aandacht. Een top locatie midden in het centrum is het geld meer dan waard.
Gereisd met partner in januari 2012

Heerlijk weekendje bij het gastvrije B&B Alegria

Raimondo & Madeleine, 6-9-2011

De ontvangst van Veronique, de eigenaresse, was een warm welkom. Uitleg over de stad dat op een steenworp van het b&b lag. Wij hadden de marshmallow kamer. De kamers waren schoon, netjes en had een rustige uitstraling. De matrassen lagen heerlijk. Onze kamer lag aan de straat kant en horen wel stad geluiden, maar dat heb je wanneer je zo dicht bij het centrum zit. Het ontbijt was lekker. Uitgeperst sinaasappelsap en een heerlijk gekookt scharrel eitje. Wie van persoonlijke aandacht houdt is deze B&B een aanrader. Volgende keer wanneer we in Brugge zijn komen we weer terug!
Gereisd met partner in augustus 2011

Gezellig Brugge!!

Fam. van der Schee, 6-8-2011

Inmiddels al weer bijna een week terug van 3 dagen Brugge.

Wie persoonlijke aandacht op prijs stelt en houdt van een vers gebakken/gekookt eitje en ter plekke geperste sinaasappelsap, zit hier aan het goede adres. Heerlijk om te ontbijten in de tuin.

Bij binnenkomst werd ons zeer uitgebreid van alles en nog wat verteld wat er te beleven valt in Brugge. Alle 6 kamers zijn inmiddels helemaal gerenoveerd, wij hadden ook een fohn,geen douchegordijn omdat het muurtje het water tegen houdt.

Je zit op ca 100 meter lopen van het centrum. We hadden echter wel een kamer aan de voorkant die aan de doorgaande weg ligt, maar wie valt er na een dag winkelen, cultuur snuiven, lekker eten en een Belgisch biertje drinken niet voldaan in slaap?? Wij wel, en 's avonds is het verkeer minder. Klein minpuntje is wel de ouderwetse TV, daar mag wel een platte versie voor komen in de toekomst. Voor herhaling vatbaar, zeker met de weet dat er een lounge/openhaard komt t.o. de receptie en nog eens 6 kamers!

Gereisd met partner in juli 2011

Redelijk hotel voor een kort verblijf

leslie en mara, 11-8-2009

Afgelopen weekend 2 nachten verbleven. Wij hadden de Olive Room. Deze ligt aan de voorkant op de 1ste verdieping en dan kan het wel gehorig zijn. Wij hebben niet lekker geslapen op de bedden. De badkamer is groot maar zonde dat er een half douchegordijn hangt. De eigenaresse (Veronique) is zeer vriendelijk en zorgt voor een heerlijk ontbijt. De ligging van het hotel is perfect, 150m van de grote markt en van alle winkelstraten. Je kan er genoeg beleven. Dit hotel heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding maar bij een volgend bezoek zal de keuze toch waarschijnlijk op een hotel vallen ipv een luxe BB (tenzij de aankomende verbouwing nog verrassingen in petto heeft)
Gereisd met partner in augustus 2009

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Alegria bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Alegria in Brugge, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Alegria zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Alegria scoort een 8.37 uit 10 op basis van 16 reviews.