Camping Le Bocq **

Camping Le Bocq
Le Bocq
8,3

35 reviews over Camping Le Bocq in het Nederlands

Zeer mooi gelegen .mits de nodige aanpassingen

De coene veerle, 2-7-2017

Zeer rustig en vriendelyk .sanaitaire is een echt min punt .oude caravans staan er vervuild by .zou daar een pareltje kunnen zyn maar helaas !
Gereisd met partner in juli 2017

zeer aangename kampeerplaatsen

Nadja S., 29-8-2016

Ik vond de kampeerplaatsen op zich heel goed, kan in groep aan de rivier of afgescheiden met veel privacy en groen. Het was een rustige camping met veel vriendelijke passanten.

De mensen die op de vaste plaatsen verblijven, bekijken ons inderdaad niet al te vriendelijk, we lijken wel indringers.

Misschien was het beter om de vaste plaatsen aan het eind van de camping te hebben geplaatst want ze zien echt niet graag een auto doorrijden.

Maar met een kleine aanpassing van onszelf en rustig rijden kan dit geen probleem vormen.

Vriendelijke uitbaters, lekkere koffie en gewone en goedkope snacks.

Het sanitair mag properder maar ook daar is er niet echt een probleem.

Het uitzicht van de bossen is schitterend!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Camping om lekker te ontspannen of actief te zijn

Aniek, 22-8-2016

Wij kregen een erg mooie, ruime plek aan de rivier de Bocq. Samen met mijn vriend verbleef ik 3 nachten op deze camping. Wij kwamen voor onze rust en dit is zeker gelukt. Dinant en Namen zitten redelijk in de buurt en we hebben ook lekker gewandeld. Hier zagen we in het bos erg leuke wild-spots, waar dierenliefhebbers zich schuil kunnen houden.

Ik ben niet van mening dat de vaste, caravanbewoners enigszins vijandig tov de kampeerders die kort op de camping verblijven staan.

Wat betreft de camping vinden wij dat er voor ons voldoende aanwezig was. Een aandachtspunt vinden wij wel het sanitairgebouw. Deze is heel basic, redelijk schoon en je hoeft er niet om weg te blijven, maar het kan beter.

We moesten inderdaad bijbetalen voor de douche, maar op zich vond ik dit geen probleem want de prijs per nacht was in orde. Het terras bovenaan de camping was erg fijn en je kunt er lekker even zitten (of eventueel een hapje eten). Er is een mogelijkheid om verse broodjes te bestellen, erg fijn!

Wij hebben genoten van onze mooie plek op deze camping!

Gereisd met partner in augustus 2016

een supper camping !!!!!!!

de baets -lommens, 19-8-2016

eerlijk gezegt een supper gezellige camping , je hebt er alles wat je moet hebben , RUST, GEZELLIGHEID,

proper, en een supper mensen als uitbaters,

Hans en laurent en personeel staan altijd klaar als er iets is, supper vriendelijk.

wij gaan er als trekkende caravan al 8 j .

ik lees hier van iemand die niet tevreden was en vuil enz......

dan stel ik voor dat hij in het vervolg op hotel gaat!!!!!!

Gereisd met partner in juli 2016

Krappe en commerciële camping met aftands sanitair

Ben, 9-8-2016

Ligging temidden van natuurschoon, hoewel somber en benauwd met minder goed weer. Het dorp Purnode is mooi en is 1,5 km. verwijderd. De Bocq brouwerij in Purmode is interessant en een bezoek waard

Voor alles op de camping moet betaald worden, zoals de douches, warm water en waterinname voor de camper. Dit komt bovenop de prijs per nacht, de uitbater vertelt dat echter niet bij aankomst. Hij gaat ervan uit dat dit bekend is. Als je bijna onder de douche staat kom je erachter dat je een douchemunt nodig hebt. Als hij daarop gewezen wordt zegt hij dat hij dit nooit doet, "omdat iedereen dat weet".

Het sanitair op het tentengedeelte is in verval en gedeeltelijk gesloten, de kampeerders moeten zodoende een flink eind lopen voor het andere sanitairgebouw.

De camperplaatsen zijn bezaaid met sigarettepeuken.

Er zijn veel honden op de camping.

De camping ligt mooi aan de rivier maar deze is moeilijk toegankelijk vanwege de staanplaatsen aan de rivier.

De vaste, caravanbewoners staan enigszins vijandig tov de kampeerders die kort op de camping verblijven.

Voor racefietsers is de omgeving uitdagend. Ook geschikt voor andere actieve sportbeoefenaars.

Er is op de camping een café met een mooi terras, met streekbieren tegen schappelijke prijzen

Gereisd met partner in augustus 2016

Keurige camping in een prachtig dal.

Simon, 7-8-2015

Ik kwam 15 jaar geleden voor het eerst naar Camping Du Bocq. Uitbaters Laurent en Hans (vader en zoon) zijn vriendelijke Nederlanders (spreken ook zeer vlot Frans) die zelf alles vlotjes onder controle houden. Op 10 passen van de camping zit je midden in de natuur, verschillende wandelpaden leiden naar het dorp Purnode, de rivier, de oude spoorweg, ... . Ik keer af en toe terug naar de camping, als ik geen zin heb om ver te reizen maar nood heb aan ontspanning. Voor een redelijke prijs huur je hier een sta-caravan met alles erop en eraan. De konijntjes van de camping lopen vrij rond, dat is heerlijk om naar te kijken. Het terras is klein maar gezellig, de aangeboden dranken en het voedsel zijn in orde. Als vegetariër moet je je wel tevreden stellen met friet en bamihap of 'tosti' zonder hesp. Restaurants vind je in de gemeente Yvoir (op 10 minuten rijden, of anderhalf uurtje stappen langsheen een deel van de oude spoorweg). Dinant ligt even ver.
Gereisd met partner in augustus 2015

Prettig verblijf

Norbert, 2-8-2015

Prachtig gelegen camping met vriendelijke mensen. We kwamen toevallig op deze betaalbare leuke camping en komen graag weer terug.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Teleurstelling...

ericderuyver1, 2-8-2015

Voor alles wat je bijbetaalt krijg je bitter weinig in de plaats ; 7min "warm water" voor 1,50€, zo goed als geen internetverbinding en al zeker geen streaming voor 4€ per 2 dagen,... Deze camping is enkel geschikt voor de caravanhabitués, en zeker niet voor passanten, als tentkampeerder krijg je enkel scheve blikken. De 'vaste bewoners' lopen over jouw (bitter kleine) stukje om in de rivier te springen en feesten tot een stuk in de nacht. De wegen op de camping zijn enkel verhard voor de vaste bewoners, doortrekkend volk wordt ergens achteraan gedropt. Vaste bewoners lozen hun afvalwater gewoon langs de kant van de wegen op de camping. Veel enorm vuile stukken grond met vervallen caravans en overwoekerd door metershoog onkruid. Zeer chaotische slordige uitbater, zorg maar dat je een uitprint van je reservatie meehebt. Enig pluspunt is de zeer gunstige prijzing van de dranken van de cafetaria. De speeltuin voor de kleintjes aan de cafetaria is eveneens een positieve noot.
Gereisd met partner in juli 2015

Fijne camping.

Marc, 23-8-2014

Tien jaar geleden toevallig hier terecht gekomen. Sindsdien ieder jaar één of meerdere keren terug. Fijne kleinschalige camping in een schitterend dal aan het riviertje Le Bocq. Goedverzorgde plaatsen en sanitair. De eigenaren/beheerders zijn behulpzaam en gastvrij. De ligging van de camping is midden in de natuur maar ook voor winkelpubliek is er voldoende te doen in de omgeving.
Gereisd met partner in augustus 2014

Mooi gelegen camping

Hanneke, 12-8-2014

Camping Le Bocq in Purnode is een mooi gelegen camping. We waren hier met ons gezin met jonge kinderen en stonden op het tentenveld onder de bomen. Lekker veel schaduw en dichtbij het riviertje. Helaas wel een heel eind lopen naar het toiletgebouw en ook naar het speeltuintje. Dat is wel een reden om niet terug te gaan naar deze camping.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Bocq in Purnode, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Bocq zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Bocq scoort een 8.29 uit 10 op basis van 38 reviews.