Chalet la Fontaine ****

Chalet la Fontaine
la Fontaine
9,2

36 reviews over Chalet la Fontaine in het Nederlands

Mooi, rustig plekje. Zeker een aanrader!

Fam. Alferink, 15-8-2017

Geweldig plekje, rustig gelegen op de grens tussen België en Frankrijk. Er staan 2 chalets op het terrein. De andere chalet wordt bewoond door een echtpaar die er alles aan doen om het je naar de zin te maken maar geven je ook veel privacy. Genoeg te doen in de omgeving. Bezoek de citadel in Dinant, ga kajakken op de Lesse, bezoek één van de vele grotten en doe zeker de wandeling Furfooz. Of blijf lekker een dagje thuis; tafelvoetballen, darten, badmintonnen, jeu de boulen of boogschieten. Doe boodschappen bij de grote Intermarche op 5 minuten rijden en steek de bbq aan. Door de overkapping kun je, ook bij een bui regen, lekker buiten zitten. Slapen in de boomhut was een niet te missen ervaring. Ook binnen is alles aanwezig. Open haard, vloerverwarming, magnetron, oven, vaatwasser en een heerlijk douche. Heerlijk geslapen met de ramen open, met de lucht van het bos en het geluid van de vogels. Aanrader!
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

heerlijk tot rust komen, activiteiten voor kids

Marjolein, 31-7-2017

Het is een prachtig gelegen chalet. De boomhut is fantastisch met heel veel ramen incl.. dakramen. Alles is heel efficiënt ingedeeld met leuke hoekjes en praktisch ruimtegebruik. De dakramen in huiskamer, keuken en douche geven een extra ruimtegevoel . Heerlijke douche trouwens! Er is vloerverwarming en een open haard. In de huiskamer uitzicht op het bos. De buitenruimte is heerlijk met de pergola en het veld. Leuke activiteiten ook voor oudere kids door o.a. het boogschieten en de softbal handschoenen en bal. Met één kind echter wel saai, doordat er geen andere kinderen zijn.(maar dat wisten we vooraf).

In de boomhut en in het huis heerlijk geslapen. In de boomhut heeft mijn zoon een eekhoorn gezien boven zich door het dakraam.

De supermarkt is vlakbij, Let op bij het zwembad in Givet dat je er niet met shorts in mag, dus een strakke zwembroek mee! De zwembroeken uit de automaat in het zwembad zijn in kleine maten en je kunt ze niet ruilen!

De tv geeft voor nederlandstalige zenders alleen BVN (gecombineerde zender belgie en nl). verder heel veel duits en franstaligen.

Wifi werkte prima. De huurprijs is heel schappelijk. De energieprijs viel wel hoog uit.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

relaxed en prachtig gelegen

Jeroen en Francien, 11-10-2016

Het is een heel gezellig huisje met leuke activiteiten, centraal gelegen tussen leuke dorpjes. De boomhut is heel gaaf! Verder van alle gemakken voorzien; vloerverwarming, wifi, afwasmachine en tv.
Gereisd met partner in oktober 2016

'Super-de-luxe-leuk!'

Tine, 7-10-2016

'Super-de-luxe-leuk' is wat onze kinderen van 6 en 9 uitroepen als we vragen hoe onze vakantie was.

Onze zoon vond de tafelvoetbal en de pijl en boog fantastisch, onze dochter leerde schommelen onder de boomhut!

Het chalet is rustig gelegen op de heuvelflank, de eigenaars zijn discreet aanwezig.

Boodschappen doe je op minder dan 10 autominuten in verschillende supermarkten.

(Kortere) wandelingen deden we in de bossen vlakbij het chalet maar een auto is wel een must als je de ruimere regio wil verkennen...

Wij zouden zeker niet twijfelen om nog een keer terug te keren!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Heerlijk ontspannen

Eve, 17-9-2016

Wij hadden enorm mazzel met het weer, dat was fijn. Het huisje was heerlijk en in de omgeving is voldoende te doen.

Wij zijn er heen geweest met een dreumes van 1.3 jaar oud, hier zijn tips die handig zijn als je zo'n kleintje hebt:

De tuin van het huisje heeft veel niveau verschil en trappen, met een baby die net loopt ben je de hele tijd bezig om te zorgen dat hij nergens vanaf valt.

De oprijlaan is van kiezels (net als veel oprijlanen in België), die willen ze graag in hun mond steken.

Het babybedje blijft niet goed staan, de rand zakt steeds in. Ik zou de volgende keer zelf een bedje meenemen.

Het luchtbadje voor in de tuin is lek, mocht je je baby/ dreumes in de tuin in een badje willen doen zou je of je eigen badje mee kunnen nemen, of het plastic baby badje kunnen gebruiken.

Het huisje heeft twee houtkachels, die hebben wij niet aan hoeven doen, maar ik kan mee voorstellen dat die gevaarlijk zijn voor een kleintje. Er is gelukkig ook vloerverwarming!

De douche is heerlijk!

Er zijn twee slaapkamers, in de ouderkamer kan een babybedje staan, maar wij hebben hem in de andere kamer gezet, daar is weinig ruimte, maar het werkt.

Het huisje staat op hetzelfde terrein als het hoofdhuis, deze zie je niet op de foto's maar staat redelijk dichtbij.

Er is een goede kinderstoel aanwezig. Er is een babyfoon, maar of die het doet weten wij niet. Er is geen speelgoed voor heel kleine kinderen.

Op de TV kan je geen Nederlandse kanalen ontvangen, het gros is Frans of Duits. Wel is er een DVD speler en een gewone CD speler.

Er staat geen box.

In de buurt vind je de "jardin des Hiboux". Dit is geweldig om heen te gaan met een dreumes.

Al met al hebben wij er een heerlijke tijd gehad, de tuin is werkelijk prachtig en onder de overkapping kan je lang buiten zitten. Ook kan je er fikkie stoken, maar dit deden we nooit als onze dreumes nog wakker was. De eigenaren zijn onwijs aardig en meedenkend!

Gereisd met jonge kinderen in september 2016

Prachtige omgeving, terrein en huis!

Arjan en Marije, 18-9-2014

Pluspunten:

- Prima ligging. Vele leuke stadjes en activiteiten in de buurt.

- Het terrein is ruim, afgeschermd en geschikt voor vele activiteiten. Je hoeft niet per se van huis. Ideaal voor kinderen! Genoeg vermaak voor jong en oud.

- Het huis brengt veel gezelligheid met zich mee. Het is een warm ingericht huis met een houtkachel binnen/buiten. Overdag en s'avonds kun je bij het vuur gaan zitten. Verder is het netjes onderhouden en is alles aanwezig.

- Er zijn kwaliteit bedden aanwezig. Alles is prima voorzien.

Gereisd met partner in september 2014

Ideaal voor natuurliefhebbers met kids

Salomé, 20-5-2014

In de koudste, meest regenachtige week van mei zaten wij (5 volwassenen en 2 kleine kinderen) in Chalet La Fontaine. Wat elders een rotweek had kunnen zijn, was dat zeker niet in het prachtige Ardense Dion. De huisjes en tuin zijn zo liefdevol ingericht en er is werkelijk van alles: boeken, dvd's, spellen, apparaten, stoomdouche, etc om het je fantastisch naar de zin te maken. Voor de kinderen is er ook genoeg en kunnen ze heerlijk over het terrein hobbelen en in de geweldige boomhut spelen. En voor de 'oudjes' was het lekker voor de open haard babbelen, spelletjes spelen en lekkere wijntjes drinken. Met mooi weer zal het ongetwijfeld nog beter zijn, dus wij komen zeker terug. Nadelen zijn: het is niet goedkoop shoppen in Beauring en Givet. Behalve tanken, dat weer wel. En de pijltjes voor het boogschieten gaan gauw stuk. ook de energiekosten in België zijn hoog, iets om rekening mee te houden. Verder kunnen wij alleen maar vol lof zijn over Chalet La Fontaine!
Gereisd met vrienden in mei 2014

Geweldig!

smulders, 14-5-2014

Wij zijn al meerdere keren te gast geweest bij Chalet la Fontaine in Dion. Iedere keer is het verblijf weer geweldig geweest. Zelfs met slecht weer is het er prima. Geweldig speelterrein voor de kinderen en heerlijk tot rust komen voor de volwassenen. En de boomhut is natuurlijk super. En je hoeft niet eens zoveel mee te nemen want werkelijk alles is aanwezig. Aan alles is te zien dat de eigenaren het hun gasten aan niets willen laten ontbreken.
Gereisd met jonge kinderen in mei 2014

paradijselijk

Hetty Soederhuizen, 1-12-2013

Chalet al Fontaine in Dion kan ik van harte aanbevelen.

Het is lommerrijk gelegen, met een weids uitzicht.

Niet ver van het chalet af bevinden zich heel wat winkels , de dichtstbijzijnde bevinden zich in Givet en Beauraing.

In Givet zijn er verscheidene restaurants en gezellige drankgelegenheden.

In het huis is het goed toeven, er is vloerverwarming,houtkachel en een open haard.De bedden zijn prima, de inrichting is compleet te noemen. Ook voor senioren is dit een aanrader, het terrein is niet vlak, voor mensen die wat moeilijk ter been zijn is het misschien wat lastig maar zeker wel te bereiken. Een ding is helemaal zeker; de lucht is zo zuiver dat

na een paar dagen verblijf ,je hoofd helder is en je longen vol met zuurstof zitten.

In de tuin zijn er mogelijkheden om je te vermaken, jeu de boules spel, dartspel, en andere spellen.

Gereisd met partner in november 2013

Onthaasten met kids!

Fam. Pak-van den Hooven, 25-10-2013

Chalet la Fontaine is een geweldige plaats voor jong en oud! Terwijl de kids hun hart ophaalden op het grote Prive terrein dat volledig omheind is, hebben wij heerlijk genoten van de rust en ruimte. Overal is aangedacht. Ook voor de kids van alles aanwezig! De boomhut met schommel was favoriet! Ook hebben we flink wat zandtaartjes gebakken ;-) overdag buiten genieten en in de avond knus binnen of buiten bij het kampvuur of openhaard. Wat wil je nog meer? Ook in de omgeving is van alles te beleven. Van boswandelingen, shoppen, grotten en kajakken. Wij waren hier met twee gezinnen. Door de twee verschillende huisjes perfect te doen! Zeker voor herhaling vatbaar!
Gereisd met jonge kinderen in oktober 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Chalet la Fontaine in Dion, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Chalet la Fontaine zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Chalet la Fontaine scoort een 9.2 uit 10 op basis van 36 reviews.