Camping La Semois

Camping La Semois
La Semois
7,6

125 reviews over Camping La Semois in het Nederlands

zalig gelegen camping, helaas nukkige beheerders

Jules Patat, 9-9-2017

Camping is zalig gelegen, prachtige plaatsen aan het water, leuke speeltuin!

Alles ingrediënten voor een leuke geslaagde vakantie zijn aanwezig...

Jammer genoeg maken de eigenaars er een verziekte boel van. Vooral de norse eigenaar is een afknapper! Hij is heel de dag bezig met zijn speelgoed ( brandweerwagen, jeep,..), of geeft op een boertige manier commentaar op de aanwezige kampeerders.

Tip; sta vroeg op of er is geen brood meer...

Gereisd met vrienden in augustus 2017

Leuke camping

ED, 11-8-2017

Mooie tenten te zien op camping

Voor wandelen redelijk geschikt

Voldoende activiteiten voor jeugd

Summiere informatie over activiteiten

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Nog een keer terug !

familie van der Meer, 10-8-2017

Camping de la Semois is een gezellige familiecamping.

Het is er autoluw, wat bij sommige plekken betekent dat je er ook niet met de auto kan komen. Bij de receptie staan karren om je bagage in te vervoeren. Pluspunt is de rust op de camping. Ruime plaatsen. Fijn riviertje om in te spelen of vissen. Er is geen animatie maar er worden wel dingen georganiseerd zoals boogschieten , voetballen, klimmen, dropping. Yvonne is behulpzaam bij het uitvinden van dingen in de buurt. Naast kamperen is er de mogelijkheid om in van alles te slapen: yurt, tipi, woonwagen, dubbeldekker, wijnvat en nog veel meer. In het hoogseizoen kan het wat druk zijn bij de douches. Minpuntje is dat er geen broodlijst is maar dat je vroeg uit de veren moet om te kunnen kopen wat je wil en niet wat er nog over is.

In de kantine kan je spelletjes en boeken lenen. Wij komen nog wel een keertje terug.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Prachtige plek, botte mannelijke eigenaar

Jurre Postma, 9-8-2017

De locatie was mooi, we hebben het als groep erg naar onze zin gehad. De kinderenen konden er lekker spelen, en savonds een vuurtje stoken. Sanitair was niet schoon maar daar valt mee te leven. De eigenaar was minder, we kwamen 15min te vroeg en omdat er nog niemand bij de receptie was zijn we alvast gaan kijken bij onze plek. De eigenaar kwam achter ons aan en verwees ons op een zeer onprettige manier op dat we daar nog niet naar toe mochten. De sfeer is gelijk gezet. Een andere camping gast heeft zijn 2 jarige kindje verschoont in een grote (circus) tent die naast het terras leeg (en open) stond, zonder te weten dat er met een groep gegeten zou worden, meneer kwam er misschien nog wel terrecht wat van zeggen maar op zn botte agressieve manier dat onze kleine kinderen er bang van werden.Bij de kantine liepen er verder vriendelijke jonge mensen rond die hun best doen,eten was redelijk. Vanwege de eigenaar komen wij niet meer terug, jammer want de camping is mooi.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Wederom geweldig!!!

Judith, 31-7-2017

Voor de tweede keer, 3 weken gekampeerd op deze fijne camping. Ruime plaats om onze grote tent op te kunnen zetten. Sanitair voldoet prima (warm water in douche met een heerlijke harde straal!).

Onze kinderen van 15, 14 en tweeling van 12 jaar oud hebben zich prima vermaakt. Zeker de laatste 2 weken, toen er meer leeftijdsgenoten kwamen, was het elke dag feest! Doorsteektocht, dropping, levend stratego, kruisboog- en luchtbuksschieten, bootjesrace....er wordt goed rekening gehouden met leeftijden. Voor iedere leeftijdscategorie wordt voldoende georganiseerd.

Oudere kinderen worden betrokken bij de activiteiten voor de jongere kinderen (bijv. het dieren-geluiden-spel, vossenjacht). Dat vinden mijn kinderen leuk!!!

Er hangt een goede sfeer in de kantine, tussen medewerkers onderling, maar ook tussen medewerkers en gasten en dit werkt aanstekelijk.

In de omgeving van de camping zijn prachtige wandelingen te maken - prima bewegwijzerd!

Een aanrader voor gezinnen met kinderen die graag ontdekken en grenzen willen verleggen, tegen een stootje kunnen en niet bang zijn voor vieze kleren en natte schoenen!

Héérlijk!!!

Hemiksem, 23-7-2017

We hebben een geweldige week achter de rug op Camping de la Semois. Prachtige ligging midden in de natuur. Héérlijk voor de kids met de Semois aan onze voeten. Niets zo leuk als je laten meedrijven op een luchtmatras in de stroomversnellingen of visjes vangen. Erg behulpzame eigenaars. Hele mooie kampeerplaatsen. Ruim en voor ieders wel wat. Het voorste gedeelte is autovrij en kan je alleen bereiken met een karretje. Heb je een caravan? Dan zetten ze hem op de juiste plaats voor jou. De nieuwe sanitaire blok bevindt zich hier. Sommige plaatsen liggen vlakbij de Semois, anderen liggen dan weer aan een leuk beekje waar de kinderen dammen in kunnen bouwen. Kies je om meer achteraan te staan op de camping, dan zijn de staanplaatsen iets groter en rustiger. Dit gedeelte is niet autovrij. Hier is over het algemeen veel schaduw (vooraan trouwens ook), en sta je vlak tegen een dennenbos, dat op de Semois uitkomt. Daar heb je een oude sanitaire blok. Als je je stoort aan de staat van deze blok hoef je maar 20m verder te gaan naar de nieuwe blok. Het is geen 4-sterren camping. Verwacht je dus zeker niet aan krakend proper, nieuw sanitair. Het is kamperen in de natuur. Alles is erg eenvoudig (en gedateerd). Wens je meer luxe dan zoek je beter een ander type camping. Er is geen druk, lawaaierig entertainment, maar leuke originele spelletjes voor de kinderen, zowel voor jonge als oudere kids. GPS-tracking, zelf pizza bakken in een echte pizza-oven, paardrijden, wandelen met de pony en ezel, een dropping, boogschieten en karabijnschieten, koekjes bakken, stratego, ... Er is een eenvoudige kantine waar je iets kan drinken en eten aan zeer democratische prijzen. De kaart is erg beperkt en je informeert best op voorhand, als je plant om met een groep te blijven eten. We hebben erg genoten van de rust. Lekker elke avond vuurtje stook gedaan in een vuurton die je kon lenen van de camping, en waarop we ons vlees bakten (gril meenemen is aangeraden :)). Een kleine, no-nonsens camping waar (bijna) alles mag en niets moet. Leuke verblijfplaatsen (dubbeldekkerbus, zigeunerwagen, tipi, yurt, wijnvat, ...) en al even leuke kampeerders (VW-busjes, gepimpte caravannetjes, retro campers, enz...). We komen zeker terug!

Tip om lekker te gaan eten: La Forgerie in Saint-Cécile.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Geniet dan prachtig donkere sterrenhemel

Ruud, 19-7-2017

Deze natuurcamping is een ideale basis voor amateur astronomen om te genieten van een donkere sterrenhemel weg van strooilicht. Er zijn voldoende plekken om je camera of telescoop op te zetten met vrij uitzicht en weg van de camping verlichting.

Daarnaast kun je overdag genieten van de natuur en sportieve activiteiten zoals kanoën en mountainbiken. Het camping personeel is vriendelijk en behulpzaam.

Een echte aanrader voor een gezinnen met voor elk wat wils.

Gereisd met oudere kinderen in april 2017

Supercamping! Ons jaarlijkse oplaadstation

Annemieke, 13-7-2017

Fijnste camping ooit! We gaan al ruim 8 met regelmaat terug om er even helemaal uit te zijn. Midden in de natuur. Als je vermaakt moet worden of oppas voor je kinderen zoekt, kom dan alsjeblieft niet! Zo blijft het fijn voor mensen die rust zoeken en basic willen. Niks moet hier en bijna alles kan. Bijzonder aardige eigenaars, die keihard werken om het ieder naar de zin te maken. Als er iets is, vraag of zeg het en je wordt geholpen. Sanitair is prima en schoon. In de zomer worden activiteiten georganiseerd voor de jeugd, zoals een bootjesrace (zelf eerst maken), boogschieten of zeephelling. Je mag er fikkie stoken in een oude olieton. Alles gericht op los zijn van het hectische leven. Veel mogelijkheden voor sport en activiteiten: kanoen, mountainbiken, paardrijden. Veel info hierover op de website. Hier geen joelende kinderen in een zwembad of disco, maar ouderwets buitenplezier, kliederen in de rivier, modderplezier en boomklimmen. Klagers zoals de schrijver van enkele teksten hieronder hadden beter moeten bekijken of deze camping iets voor hen is. Oh, en een hoop leuke dieren aanwezig. O.a. ezeltjes, varkens, en een superlieve hond. Campingwinkel en restaurant voldoen prima. Geen haute cuisine, maar goed en degelijk voor als je eens geen zin hebt om te koken. Elke dag vers brood. Als t weer wat slechter is, stroomt de kantine vol en worden aan alle tafels spelletjes gespeeld: er is een kast vol spellen en boeken beschikbaar. Enorm gezellig en gemoedelijk! Als je op je zelf wilt zijn, prima camping, maar als je graag contact hebt met anderen ben je hier zeker ook aan t juiste adres. Dit is geen 13 in n dozijn vakantiepark, maar een 'oplaadstation' . Niet zeuren als de wifi er (mogelijk) een keer uit ligt (je zit in zuid België😜) Op deze camping kom je niet voor wifi en kun je prima zonder.
Gereisd met oudere kinderen in april 2017

We willen nog wel eens terug.

Kat - Mar - Art, 9-7-2017

Volgens mij zijn de mindere reviews, idd mensen met verkeerde verwachtingen. Lees de site en je weet waar je terechtkomt. Prachtige natuurcamping aan bos en Semois. Je kan er makkelijk water in met kleuter. Met de eigenaars heb ik geen contact gehad, behalve met mevrouw bij het aankomen. Deze was zeer vriendelijk. Mijnheer zie je niet veel, die is altijd aan het werk op de camping. Mijnheer lijkt norser maar is niet onvriendelijk. Als die man geen prater is dan is dat zo. Ik ga ook niet naar een camping om bij de eigenaars te zitten. Alles verliep naar wens. Eetgelegenheid is meer een kantineachtig iets, maar voor mij meer dan voldoende, ik kook trouwens liever zelf mijn eten.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

FANTASTISCH!

Loek en Anouk, 21-6-2017

Ik was verbaasd of de enkele minder positieve reacties die ik hier gelezen heb. Volgens mij heb je je dan van te voren niet goed verdiept in het type camping / ligging / en de mogelijkheden die de camping biedt.

Inmiddels zijn wij er al een paar keer geweest en dat was naar volle tevredenheid! De gehuurde yurt was schoon, het terrein wordt keurig onderhouden (gras gemaaid, toiletgebouwen en douches worden dagelijks keurig schoongemaakt), en het personeel is altijd vriendelijk en behulpzaam. Het verhaal dat de eigenaren je niet aankijken en je liever zien gaan dan komen, herken ik niet. Wellicht dat die auteur zich heeft vergist met de ervaring van een andere camping. De eigenaren zijn altijd bereikbaar en zeer behulpzaam in geval van nood. 1 Keer een defecte koelkast gehad en na het melden daarvan stond er dezelfde middag nog een nieuwe. En voor de kinderen is er voldoende vertier. Er wordt met regelmaat iets leuks georganiseerd voor diverse leeftijdscategorieën. Dus kortom: SUPER!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Semois in Ste. Cécile, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Semois zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Semois scoort een 7.57 uit 10 op basis van 126 reviews.