8,8

Uitstekend

139 reviews over Hotel La Truite d Argent in het Nederlands

Super mooie en fijn voelende plek

Monique Deen, 10-5-2017

Echt een heerlijke plek in de Ardennen, heel fijn voelend en rustig, fijne mensen en heerlijk eten. Heel eigen gemaakt door de eigenaren waardoor ik me zeer op mijn gemak en comfortabel voelde. Vanuit het hotel kan je mooi wandelen en er is veel te doen en te zien in de regio. De liefde voor muziek maakt het hotel een bijzonder hotel in verbinding met haar omgeving.
Gereisd met partner in mei 2017

Wat een comfortabele rustplek!

Anton, 3-5-2017

Verrassend mooi plekje. In de vallei dichtbij het hotel maar toch een mooie afgezonderde plek waar weinig mensen op je 'erfje' komen. Cabane behoorlijk compleet en knus.
Gereisd alleenreizend in april 2017

Nooit meer

Irisrie, 20-3-2017

Van de beloofde warme ontvangst in het tijdschriftartikel hebben we niet veel gemerkt, integendeel , koel met weinig tijd en aandacht voor de gasten.

Nochtans wel prijzig genoeg (125 euro per nacht met ontbijt) en géén korting voor laag seizoen. Het ontbijt was degelijk.

Wèl mooie ligging in de natuur.

Gereisd met partner in maart 2017

Heerlijk gewandeld en gerust bij het haardvuur

Krijn en Gerda, 23-2-2017

We hebben vier nachten genoten in een perfect ingericht en stijlvol houten huis voor 2 personen. Het staat tussen de bomen aan een kabbelend beekje op enige afstand van het hotel La Truite D'Argent. Een houtkachel zorgt voor een heerlijk sfeertje. Het huis geeft je een knus gevoel en past prima in de natuur. Het bed was top en door de absolute stilte kom je goed tot rust. Zaterdagavond was een concert door twee Schotse gitaristen in het hotel. Gezellig, mooie muziek en lekker gedanst. De wandeling door de bossen naar Houffalize, de volgende morgen in de vrieskou, was schilderachtig. IJshaar en ijspegels gezien, en af en toe een warm zonnetje in je rug. In Houffalize vind je veel terrassen en kan je goed eten. Bob en Henja, de eigenaren, zijn relaxed en schenken je aan het eind van de dag, gezellig aan de bar, een biertje en een praatje. Een heerlijke tijd.
Gereisd met partner in februari 2017

Super verblijf, uniek concept

Peter S., 20-2-2017

Wij logeerden in La Truite d’Argent met een groep van 4 koppels en wij beleefden een super weekend : een bijzonder mooie locatie, origineel en midden in de bossen ; uitgebreid ontbijt, lekker eten ’s avonds, prachtige wandelroutes en het concertje was echt wel de spreekwoordelijke kers op de zo al heel mooie en lekkere taart. Hoewel eerder op koppels en minder op groepen gericht, hebben de vriendelijke eigenaars Bob en Henja toch inspanningen gedaan om het ons als groep helemaal naar onze zin te maken. Opvallend was ook dat Bob en Henja er altijd heel ontspannen bij liepen, hoewel de B&B helemaal vol zat én er een muziekevent was , en zij zowat alles met hun tweetjes doen, chapeau !

Wij verbleven al vaak in de streek rond La Roche & Houffalize , maar door de unieke ligging en de stijl van het gebouw en de kamers was dit toch het beste qua “Ardennengevoel”. Prijs/kwaliteit top ! Wij komen dus absoluut zeker nog eens terug !!

Gereisd met vrienden in februari 2017

Jaarwisselarrangement met optreden Iain Matthews

Willem, 7-1-2017

Wandelen en van uitstekende muziek genieten! En niet te vergeten heerlijk eten en gastvrijheid! Geen TV op de kamers gelukkig en geen rondrennende kinderen!
Gereisd met partner in december 2016

Claudia, 5-8-2016

We verbleven in de droomsuite. De kamer was precies zoals op de website te zien is. Geweldig! Prachtig uitzicht over de vallei/tuin van het hotel, stil, rust, hele behulpzame en aardige eigenaren die met z'n tweeën het hele complex runnen. Gezellig en sfeervol ingericht restaurant met fijn terras ook met uitzicht op de vallei. Goed ontbijt, en je kunt er ook heel lekker dineren. In het restaurant wordt goeie muziek gedraaid. Kortom alles was fijn. De perfecte locatie voor als je er even helemaal uit wilt en rust zoekt. De wandelingen vanuit het hotel zijn heel mooi en ook in de rest van het gebied kun je avontuurlijke wandelingen maken. Wij hebben niets te klagen en waren heel blij dat we deze super locatie gevonden hebben!
Gereisd met partner in juli 2016

Jammer

F.Oskam, 23-7-2016

Teleurstellend was ons verblijf in dit kleine schitterend gelegen hotel. Aan de omgeving lag het zeker niet, maar gastvrijheid en service worden hier anders uitgelegd dan wij in ieder geval gewend zijn. Bij de aanvang van ons verblijf voelden wij ons zelfs niet welkom. Niemand vraagt of je iets wilt drinken, je moet zelf aan de keukendeur kloppen om iets gedaan te krijgen. De vraag om vier kopjes koffie lijkt soms gewoon te veel. Ontbijt is vanaf 09.00 uur, op zich geen punt, maar kom niet 2 minuten te vroeg, want tijd is tijd.

De kamers zijn schoon, maar kijk niet naar de plastic bloemen, de stoflaag lijkt er al jaren op te liggen.

In een van de valleikamers is een garderobekast is aanwezig, welgeteld 1 legplank, de rest moet op de bodem van de kast.

Op de derde dag vragen we om de kamers te doen, bv schone handdoeken en het verschonen van het bed. Met opperste verbazing wordt op deze vraag gereageerd. Dat is niet normaal voor dit hotel, maar na enig aandringen wordt het toch geregeld. Dus huur je hier een kamer en niemand van het hotel komt tijdens je verblijf op je kamer.

Er moest, zo bleek later wel € 20 voor worden betaald. Dit hebben wij geweigerd en dan leren we de uitbaters pas goed kennen. Schandalig werd het genoemd, dit gebeurt alleen in 5 sterren hotels, huishoudelijk personeel is hier niet gratis, ze meldden ons zelf dat de slavernij in dit land was afgeschaft.

Het eten was voor een groot deel voorbereid in de groothandel, alleen de vis kwam van het eigen fornuis. Althans zo leek het. Het ontbijt was goed, weinig variatie.

Gereisd met vrienden in juni 2016
Bob Muileboom,

Beste Floor en Elly uit Rotterdam, voordat u reserveert bedelt u om een korting, dan betaald u bij vertrek de rekening niet volledig en dan ook nog gaan zeuren op Zoover……..U moet zich schamen!!

Echter wat heel plezierig is, dat u duidelijk aangeeft voor welke doelgroep La Truite d’Argent NIET geschikt is. Namelijk diegenen die nog niet in de gaten hebben dat de slavernij in Nederland is afgeschaft in 1863.

Schilderachtig mooi!

Isolde & co, 19-1-2016

Dit was de tweede keer dat wij verbleven in dit prachtige hotelletje. Wij waren net zoals de vorige keer met zes wandelvrienden op weekend in de Ardennen. De ontvangst was niet zo spontaan en persoonlijk als de vorige keer. Blijkbaar houden ze hier niet van groepen, groter dan vier personen. Nochtans houden wij wel van dit hotel, in een prachtig valleitje. De sneeuwwandeling, die ons werd afgeraden wegens te gevaarlijk, was een voltreffer. De tocht naar Houffalize en terug is adembenemend in de sneeuw. Avondeten in hotel was in orde, net zoals het gevarieerd ontbijt. Ook de kamers zijn netjes en voorzien van goede bedden. Wij komen hier graag nog terug, indien welkom natuurlijk.
Gereisd met vrienden in januari 2016
Bob Muileboom,
Beste Isolde, allereerst dank voor je positieve review en je opmerking over groepen. Inderdaad, La Truite d’Argent is ontworpen voor individuele stellen die romantisch willen genieten. Onze hele inrichting is hierop afgestemd en dat maakt La Truite d’Argent uniek. Uiteraard begrijpen wij dat het ook gezellig is om met vrienden bij ons te verblijven maar dat is maatwerk en wij vragen om dit vooraf te overleggen. Pas dan kunnen wij beoordelen of wij op de wens van een groep kunnen inspelen zonder het intieme karakter van La Truite d’Argent te verliezen. Ons advies is dus; even overleggen van te voren.

Heerlijk ontspannen

ruud, 14-9-2015

Afgelopen weekend heerlijk met zijn 2-en genoten bij La Truite. Sfeer goed, eten lekker, slaapkamer goed en een geweldige omgeving. We hebben heerlijk gewandeld en daarna lekker kunnen ontspannen met een wolf biertje en de kookkunsten van de gastvrouw. We komen zeker nog een keer terug!
Gereisd met partner in september 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel La Truite d Argent in Houffalize, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel La Truite d Argent zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel La Truite d Argent scoort een 8.76 uit 10 op basis van 142 reviews.