Vakantiehuis Maison Blanche

Vakantiehuis Maison Blanche
Maison Blanche
8,6

39 reviews over Vakantiehuis Maison Blanche in het Nederlands

Prima huisje, maar met incomplete omschrijving

Henk, 20-8-2017

Prima huis, maar omschrijving in de advertentie klopt niet helemaal of is niet helemaal eerlijk. 3e slaapkamer is een verdieping in de woonkamer en is daarmee niet bruikbaar voor kleine kinderen (veiligheid ivm valgevaar). Daarnaast hoor en ruik je alles vanuit woonkamer keuken.

Meest irritante is echter dat het stikt van de muggen uit de woonkamer en doordat het niet afsluitbaar is en ook niet verduisterbaar is er een onuitputtelijke aanvoer van muggen en vliegen ( staan schapen naast het huis). Wij hebben maar een klamboe opgehangen om het nog beslaapbaar te houden. Overigens is de rest van de bovenverdieping op de andere slaapkamers ook niet van horren voorzien. Spuitbussen mee dus!

Verder is het huisje op zich een prima verblijf. Zeer compleet en heerlijk rustig ( even wennen aan de haan, maar dat hoor je na een paar dagen niet meer).

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017
Anke de Groot, eigenaar, 24-8-2017

Dank voor uw reactie. Het verhaal over het entresol zal wat duidelijker worden omschreven.

Beneden in de woonkamer zijn horren en een vliegengordijn. Over de bovenetage hebben wij geen klachten gehad, daar kunnen ook horren geplaatst worden natuurlijk. Klamboe is een goed idee en ga ik proberen.

Vliegenvrij zal het echter nooit worden op het boerenland.

Heerlijk genieten

Irene korten, 23-7-2017

Een weekje doorgebracht in maison blanche in Heyd. Eerste 2 dagen regen gehad, maar je kunt heerlijk vertoeven in het huisje is van alle gemakken voorzien! Hottub en sauna waren heerlijk. Omgeving is prachtig en genoeg te doen je bent rondom wel 20 minuten zeker op weg om het eerste dorpje te bezichtigen maar de omgeving is prachtig en je kunt er heerlijk wandelen, de hond heeft ook zeer genoten! Durbuy is zeer zeker de moeite waard te bezoeken en war museum in bastonge is zeer informatief en leuk opgezet ook voor kinderen een bezoekje waard. Het huisje ligt in een prachtige rustige omgeving even de berg omhoog en je loopt zo de allermooiste wandelroutes op. Iedere ochtend heerlijk genoten in de mooie tuin uitzicht in de avond is super!! Heerlijke week gehad!!
Gereisd met partner in juni 2017

Helemaal tot rust gekomen

Thomas, 28-9-2016

Het laatste deel van de rit is al fantastisch en geeft een voorproefje op wat je te wachten staat, door de Ardense bossen heen en het glooiende landschap. Op slechts drie uur rijden van Zuid-Holland waan je je in een heerlijk rustgevende omgeving waar je geniet van een huis dat van alle gemakken is voorzien.

Het huis heeft een riante living en keuken, ruime slaapkamers en twee badkamers. In de kelder is een sauna te vinden en staat een Ping-Pong tafel. De schuinoplopende tuin is voorzien van een hot tub en er staan een aantal ligbedden. Alles gaf een nette en schone indruk.

We waren daar aanwezig met een groep vrienden en hebben in de omgeving van Durbuy gegolfd. Aansluitend zijn we naar het centrum van Durbuy gereden om een hapje te eten wat zeer de moeite waard is!

Al met al hebben we een heerlijk weekend gehad en wij komen hier zeker terug.

Gereisd met vrienden in september 2016

Bourgondisch genieten in Maison Blanche

Tanne van Nispen, 18-9-2016

Heerlijk weekendje gehad met een groepje vrienden. De locatie is ideaal midden in de Belgische Ardenne, waar je volop kan genieten van het Bourgondische leven. De accommodatie was perfect. Ten eerste is het ruim, voldoende slaapkamers en badkamers. Waardoor je hier met een groot gezelschap kan vertoeven. Ten tweede zijn alle voorzieningen in het huis aanwezig, van een goede keuken voldoende bestek en pannen tot een lekkere douche met handige rekjes boven de verwarming waar je je handdoek overheen kan hangen. Supermarkt is helaas niet aanwezig in het dorp, maar wel op een klein stukje rijden. Dit is overigens niet erg, want hierdoor kan je genieten van het mooie landschap en de leuke dorpjes die je onderweg tegenkomt. Een aanrader is Durbuy, een gezellig bruisend dorpje met uitstekende eetgelegenheden. Ook zijn er een aantal mooie golfbanen in de buurt. Dit alles in combinatie met wat lekker weer en je hebt een top vakantie. Wij komen in ieder geval volgend jaar weer terug!
Gereisd met vrienden in september 2016

Aanrader !

Arjan Deurloo, 13-9-2016

Met een aantal vrienden een lang weekend in dit huis verbleven om te relaxen en te gaan golfen bij een aantal golfbanen in de buurt.

Zodra je bijna in Heyd aankomt, zie je al wat een mooie omgeving het is. Dan kom je aan bij het huis en dan denk je; Zo, dat ziet er goed uit !

Mooi huis en alles lekker ruim, bedden zijn prima, keuken is compleet en voorzien van alle gemakken, 2 badkamers, mooie tuin en prima living.

Alles was ook netjes schoon en er waren ook duidelijke instructies in het huis aanwezig over de Do's en Don'ts.

Op loopafstand is een goed grill restaurant, heerlijke steak gegeten bij L'etable = aanrader.

Golfbanen in de nabije omgeving Durbuy en Five Nations, schitterende banen.

Kortom; Missie geslaagd! wat hebben wij hier een heerlijk weekend gehad. Komen hier op zeker nog een keer terug.

Gereisd met vrienden in januari 2016

Geweldig

Rita Ebbinge, 11-7-2016

We hebben weer genoten van deze geweldige plek in de Ardennen. Maison Blanche te Heyd wat een geweldige plek om heerlijk tot rust te komen en te genieten van al het goede, een heerlijk bereide maaltijd van de Ardense streekproducten in de goed uitgeruste keuken, een heerlijke avondje in de sauna hottub en/of voor de openhaard. Ook een bezoekje aan Durby of de zondagochtend markt in Bomal is een echte aanrader en uiteraard een wandeling over de drakenrug mag niet ontbreken. Wij komen zeker weer terug.
Gereisd met vrienden in juli 2016
Anke de Groot, eigenaar, 14-8-2016

Mevrouw is gebeld om wat meer duidelijkheid te krijgen over haar klacht. De werkster heeft idd een steek (steken) laten vallen en is daarop aangesproken.

Doordat er regen is gevallen kon er niet gemaaid worden, dan trek je de graspollen uit de grond. Ondertussen ben ik zelf geweest en is de heg weer geknipt en heeft het huis een grote beurt gehad. Excuus was dus op zijn plaats.

Sfeervol huis, mooie omgeving, maar niet schoon.

Dekker, 8-7-2016

Een heel leuk groot huis, sfeervol, maar absoluut niet goed schoongemaakt.

Ik vond de toiletten ronduit vies, er hing veel spinrag overal, de tuin was niet mooi onderhouden, onverzorgd vonden wij.

Er zijn veel trappen in het huis, dus voor mensen die moeite hebben met traplopen is dit huis niet geschikt.

Wel heel fijn dat de hond(en) mee mag.

Er is van alles aanwezig in het huis. Spelletjes, open haard, sauna, wifi, Nederlandse televisiezenders, de keuken is zeer compleet en luxe, hottub in de tuin.

De omgeving is prachtig, heerlijk gebied om wandelingen te maken.

In de week dat wij hier waren, (juni) hebben wij veel regen gehad.

Was het een avond goed weer, werd er in de omgeving flink gefeest. Daar hadden wij wel overlast van. Dus met mooi weer kan je last hebben van de buren.

Er is in het dorp geen winkel voor de dagelijkse boodschappen, wel een aantal restaurantjes.

Ongeveer 6 kilometer verderop zijn in Barvaux supermarkten te vinden.

Erg jammer dat het huis dus niet goed schoon was en de tuin onverzorgd, maar voor de rest een prima huis.

Mijn beoordeling die ik via de verhuursite heb gegeven, vind ik helaas niet terug bij Maison Blanche op de site van verhuurder. Mijn beoordeling zou de score van 8,6 naar beneden halen omdat ik niet louter positief ben. De eigenaresse van de woning heeft mijn recensie dus niet willen plaatsen, om zo de score hoog te houden. Niet helemaal eerlijk dus!

Wel belde de eigenaresse op om uitleg te krijgen over mijn recensie.

Ik hoop maar dat er in het vervolg meer aandacht aan de schoonmaak/tuin wordt besteed.

Gereisd met partner in juni 2016
Anke de Groot, eigenaar, 14-8-2016

Geweldig VakantieHuis

anton sofmans, 15-1-2015

Alles was aanwezig , de sfeer was perfect , ruime kamers . Je voelde dat hier een Echte Gastvrouw achter zat !

De omgeving is fantastisch , fijn om te wandelen , mooie vergezichten en leuke en interessante omgeving , plaatsen zoals Dubruy zijn helemaal geweldig .

Gereisd met vrienden in december 2014

teleurstelling!!

vanwinkelen sandra, 9-9-2014

leuke omgeving,maar het huis is voor kleine kinderen zeer gevaarlijk,geen hekjes en veel trappen,staat niet vermeld in advertentie.De tuin was een ramp,gras stond zeer hoog en overal onkruid en takken met gevaarlijke dorens,en de omheining stelde niets voor,was zelfs al meerdere malen hersteld zonder succes,hond was direct de straat op...Ook waren er veel losliggende stenen en rommel in de tuin.De bedden zijn goed voor het containerpark,echt uitgezakte en oncomfortabele bedden.Zijn ook een dag eerder naar huis gegaan mede daardoor. Voor de prijs die wij betaalde klopt de omschrijving van kindvriiendelijke en luxe woning niet,eerder een kleine middenklasser. Hebben toch nog leuke vakantie gehad door het mooie weer veel uitstapjes gemaakt,zodat we niet in het huis de gevaren moesten vermijden!!verhuurster vond onze klachten trouwens niet echt belangrijk,had natuurlijk al haar geld ontvangen he..
Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

leuk, netjes, goed verzorgd, toppie !!!!!

marcelvanstaveren, 23-1-2014

Supervriendelijke ontvangst, netjes verzorgd, hot tub in de tuin, echt vakantie!!!!
Gereisd met partner in maart 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Maison Blanche in Heyd, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Maison Blanche zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Maison Blanche scoort een 8.56 uit 10 op basis van 39 reviews.