Hotel Het Pachthof ***

7,3

8 reviews over Hotel Het Pachthof in het Nederlands

Terug in de tijd

Björn, 1-10-2017

Prachtige vierkantshoeve waar rust centraal staat.

De kamers zijn ingericht net zoals begin vorige eeuw maar met alle hedendaags comfort.

Rondom binnen de hoeve is alles in het thema '40-'45. De moeite waard om de eens de tijd te nemen om alles te bekijken.

Ontbijt wat sober maar alles wat nodig was.

We hadden er een prima verblijf, voor herhaling vatbaar!

Gereisd met partner in september 2017

Schone kamers, hoge standaardprijs, slecht ontbijt

Ronald Niemeijer, 20-6-2016

Via veiling zijn wij in Het Pachthof in Borlo terecht gekomen. Voor € 16 (+ € 5 admin. kosten) een nacht in een kamer waar normaal € 150 voor gerekend wordt. Kamer was zonder meer prima schoon, matrassen waren goed, niet erg groot, maar prima voor een nacht verblijf. Maar voor internet moest separaat betaald worden. Voor mij past dat niet meer in deze tijd en zeker niet in relatie tot de standaard kamerprijs. De prijs van € 150,- per nacht per kamer is erg hoog en past niet in de streek noch de faciliteiten (betaald internet) die de locatie biedt. Maar het ergste was, dat wij voor het ontbijt € 30 (voor 2 pers.) moesten betalen voor wat werkelijk gezien kan worden als een aanfluiting. Iedere keer dat ik hieraan denk, word ik er weer boos over. Voor dit geld verwacht ik een goed ontbijt met verse broodjes, gekookt eitje, yoghurt en jus d’orange. Ik heb ik veel goedkopere hotels en B&B’s geslapen waar dit wel goed geregeld was. Helaas waren de broodjes waarschijnlijk bij een supermarkt vandaan, thuis ingevroren, ontdooit en vervolgens weer opgebakken. Van de 3 broodjes die ik had waren er 2 hard van binnen, een teken dat ze opnieuw opgebakken zijn. De boterhammen die er lagen waren droog en zouden bij ons thuis aan de eenden en vogels gevoerd worden. Terwijl een overbuurman van Het Pachthof wel ’s ochtends met een zak verse broodjes thuiskwam, dus het was wel mogelijk om in ergens in de omgeving vers brood te krijgen. De appels die er lagen waren allen zacht, melig en de appel die ik had heb ik weggegooid omdat deze van binnen aan het rotten was. Als ik dit van te voren geweten had, had ik na het verlaten van de kamer de sleutel ingeleverd en in een lokale supermarkt ontbijt gehaald. Of nog beter, ik was naar een abdij gereden voor eerlijke versie producten. Ik weet wel, wanneer ik het totaal bedrag van € 51 neem, dat het niet veel is, maar het is ondernemersrisico om je kamer op veiling te verhuren tegen een lage prijs. Dat mag niet betekenen, dat je je gasten mag afzetten door een hoog bedrag te laten betalen voor een slecht en oudbakken ontbijt. Door het zeer slechte gevoel, dat wij van het ontbijt hebben overgehouden, is dit voor ons een locatie waar wij nooit meer terug zullen komen. Op deze website staan er andere recensies die hiervoor waarschuwden, maar ik dacht dat het wel mee zou vallen. Ik dacht dat de eigenaren deze kritieken vast ter harte zouden nemen en verbeteringen zouden toepassen. Helaas blijken deze recensies juist te zijn en is er niets meegedaan.
Gereisd met partner in juni 2016

Fantastisch hotel, super gastvrij

Barbara huyzer, 29-4-2016

Wat een leuk hotel met diverse oude details, ook op de kamer een afwisseling van oude spullen met een nette badkamer.Echt aan alles is gedacht . Een paar lekkere biertjes gedronken echt keus genoeg, en leuk gesprek gehad met de eigenaren super gastvrij echt een aanrader we gaan zeker nog een keer terug, en dan gaan we zeker het museum bezoeken.
Gereisd met partner in april 2016

Het is eens wat anders

lenavanboven, 15-8-2013

Ik was meteen onder de indruk van de mooie hoeve en de hoeveelheid aan museumstukken uit de oorlogstijd. Een aparte combinatie. De grote binnenkoer is rustgevend en gezellig om iets te drinken of een eenvoudige snack te eten. Onze kamer was eerder een mini-huisje. Mooi gedecoreerd met oude spulletjes. Ook de badkamer is gerestaureerd met authentieke materialen. Goeie douche en comfortabel bed. Alles aanwezig, minibar, tv,dvd-speler,klokradio...super. Ontbijt gaat door in een zeer mooie,rustige en gezellige ruimte. Ontbijt voldoende.Misschien wat meer variatie in de broodjes en het brood maar voor de rest ok. De ligging is een vertrekplaats van fiets en wandelroutes. Ter plaatse kaarten te koop.Aan het hotel is ook een oorlogsmuseum verbonden dat zeker een bezoek waard is.
    Gereisd met partner in juni 2013

Geweldige plek

David , 5-10-2012

Isabel, Rony en de anderen weten zelfs tijdens het bevrijdingsfeest alles als een geoliede machine te laten lopen

Kom graag nog vaker langs

Gereisd met vrienden in september 2012

Mooi gelegen

Darlin, 25-8-2012

Goede algemene indruk bij aankomst, mooie 4kantshoeve met terras op de binnenplaats, in een klein Haspengouws dorpje. We kregen een kamer op het verdiep a.d. straatkant, nogal gehorig bij verkeer. De kamer was zeer warm bij aankomst ( zonnekant, vlak onder het dak). Krakende oude houten vloer. Heel mooi antiek meubilair, in de context en geschiedenis van het gebouw. Nette kamer met propere badkamer met douche met voor ons voldoende handoeken. Na de 2de nacht was er op de kamer geweest om schoon te maken. Ontbijt was voldoende gevarieerd. 's Avonds kan er op bestelling een 3-gangenmenu worden verkregen, lekker gegeten. Snacks te verkrijgen in het café. Fietsen kan je er huren (fietscafé). Klein museum in het gebouw met grote oorlogscollectie.

Heel mooie streek om te wandelen en fietsen langs de fruitgaarden. Steden te bezoeken als St-Truiden, Tongeren, enz.

Prijs/kwaliteit voor ons zeker ok daar we de Grouponaanbieding gebruikten, waar toegang van het oorlogsmuseum was inbegrepen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

Verwacht niets, je krijgt niets

Renate Schönhage, 30-7-2012

Bij aankomst werden we eerst van top tot teen bekeken .

Omdat we iets te vroeg waren werden we als een klein kind weggestuurd (Je "mag" pas vanaf 16:00u op de kamer). We kregen de tradtionele kamer i.p.v. de Katarak kamer, zoals ons was bevestigd. Beddegoed rook muf. Avondeten was simpel.

Ontbijt was van 08:30u tot 09:30u. Maar de deur was om 08:30u nog op slot. Het ontbijt: Brood, sneetjes en broodjes, droog. Redelijke keuze aan vleeswaren. Koffie was lauw.

Vrijdag was de kamer niet schoongemaakt. Zaterdagmiddag wilden we op het terras wat eten/drinken, maar na 20 minuten zijn we maar vertrokken. Niemand had interesse om onze bestelling op te nemen.

Zaterdag was de kamer wel "schoongemaakt". In de badkamer waren de vuile handdoeken gewoon weer opgehangen. Dit weten we omdat ze nog vochtig waren en in één zat nog een bloedvlekje.

's zondags bij het uitchecken natuurlijk wat van gezegd. Het enige wat we kregen was 2 stukjes appeltaart in aluminiumfolie voor onderweg.

Gereisd met partner in juli 2012

Onvriendelijke mensen

Mieke Wielinga, 25-7-2012

Hotel het Pachthof is qua kamers een prachtig hotel. Elke kamer heeft een ander thema en is werkelijk uniek. Goede bedden en comfort.

Alleen, hoe is het mogelijk dat je je daar niet welkom voelt? Eigenaren en gasten zitten gezamenlijk op de binnenplaats. Men geeft alleen antwoord als je een vraag stelt maar zal uit zichzelf geen belangstelling tonen of een gesprekje aan knopen. Wij voelden ons daar niet op ons gemak, helaas en zullen er beslist geen tweede keer heen gaan, alhoewel de streek fantastisch is. Erg jammer.

Gereisd met partner in juli 2012

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Het Pachthof bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Het Pachthof in Borlo, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Het Pachthof zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Het Pachthof scoort een 7.3 uit 10 op basis van 8 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: