Even geduld a.u.b.

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je snel antwoord op de meest gestelde vragen aan Zoover.

Veel geraadpleegd

Waar is het gemiddelde cijfer op gebaseerd?
Een uitgebreide uitleg van hoe Zoover het gemiddelde cijfer van een accommodatie berekent vind je hier: Uitgelegd: waarderingssysteem
Is je vraag beantwoord?
Wanneer staat mijn review op de website?

Na het geven van je review kan het een paar uur duren voordat deze zichtbaar is op de website. Dit heeft te maken met het verversen van de data. Hierna worden alle reviews op volgorde van binnenkomst gescreend. Wanneer een review niet aan de regels voldoet, zal deze later alsnog worden verwijderd.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik een review verwijderen?

Het is niet mogelijk om zelf een review te verwijderen. Reviews worden door Zoover alleen verwijderd wanneer deze in strijd zijn met de regels/Algemene Voorwaarden.

Is je vraag beantwoord?
Waarom is mijn review verwijderd?

Om Zoover onafhankelijk, betrouwbaar en voor een breed publiek aantrekkelijk te houden, hebben we richtlijnen opgesteld. Alle reviews worden gelezen en getoetst aan deze richtlijnen. Als de review niet voldoet aan de richtlijnen, wordt deze gewist. De spelregels voor het plaatsen van een review kun je hier nalezen.

Is je vraag beantwoord?
Hoelang duurt het voordat een nieuwe accommodatie online staat?

Wanneer je een nieuwe accommodatie hebt voorgesteld kan het tussen de 2 tot 4 weken duren voordat deze is toegevoegd. Ontvangen suggesties worden gescreend en ontbrekende gegevens opgezocht, zodat wij de accommodatie met zoveel mogelijk gegevens online kunnen plaatsen. Hoe meer gegevens bekend zijn, hoe makkelijker het is om de accommodatie toe te voegen.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik een review toevoegen?

Je kunt een review toevoegen door naar de homepage te gaan en aan de rechterzijde bij Acties te kiezen voor "Review toevoegen". Selecteer vervolgens waarover je een beoordeling wilt toevoegen.

Het is ook mogelijk om een review toe te voegen wanneer je op de pagina van de betreffende accommodatie/bestemming/bezienswaardigheid bent. Ook daar vind je aan de rechterzijde het Actie-blok met de optie "Review toevoegen".

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik een review wijzigen?

Wanneer je review aan de spelregels voldoet kan deze in verband met de onafhankelijkheid van Zoover niet meer gewijzigd worden. Heb je toch een gegronde reden om de review te wijzigen doe dit dan door een melding misbruik in te sturen. Zie: 'Hoe kan ik melding maken van een review die niet aan de regels voldoet?'

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik een review verwijderen?

Het is niet mogelijk om zelf een review te verwijderen. Reviews worden door Zoover alleen verwijderd wanneer deze in strijd zijn met de regels/algemene voorwaarden.

Is je vraag beantwoord?
Waar is het gemiddelde cijfer op gebaseerd?

Een uitgebreide uitleg van hoe Zoover aan het gemiddelde cijfer van een accommodatie komt, kan je hier vinden: Uitleg:de berekening van het gemiddelde cijfer.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik in contact komen met een bezoeker die een review heeft geplaatst?

Er kan geen direct contact opgenomen worden met de beoordelaar. Indien u een eigenaar bent, kunt u op de review reageren met de vraag aan de beoordelaar om contact met u op te nemen.

Is je vraag beantwoord?
Wanneer staat mijn review online?

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan het dat mijn review dubbel op de site staat?

Het kan twee oorzaken hebben dat je review dubbel op onze site staat.

A. Je hebt ook een beoordeling op de website van VakantieReisWijzer geplaatst.

Reviews van onze partnerwebsite www.vakantiereiswijzer.nl worden automatisch ook op www.zoover.nl geplaatst.

B. Je hebt twee keer je review doorgegeven.

Na het geven van je review kan het even duren voordat deze door ons gescreent is. Het beste is een dag te wachten en dan nog eens te controleren of hij er dubbel op staat.

Is je vraag beantwoord?
Waarom is mijn review verwijderd?

Om Zoover onafhankelijk, betrouwbaar en voor een breed publiek aantrekkelijk te houden hebben we richtlijnen opgesteld. Alle reviews worden gelezen en getoetst aan deze richtlijnen. Als de review niet voldoet aan de richtlijnen, wordt deze verwijderd. De spelregels voor het plaatsen van een review kun je hier nalezen.

Is je vraag beantwoord?
Wat zijn de richtlijnen voor het plaatsen van een review?

Om de site onafhankelijk, betrouwbaar en voor een breed publiek aantrekkelijk te houden hebben we richtlijnen opgesteld. Alle reviews worden gelezen en getoetst aan deze richtlijnen. Als de review niet voldoet aan de richtlijnen dan wordt deze verwijderd. De richtlijnen zijn hier na te lezen: Spelregels toevoegen review.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik melding maken van een review die niet aan de regels voldoet?

Bij elke review staat bovenaan een vlaggetje met de tekst "rapporteren'". Als je hierop klikt verschijnt er een venster waarin je aan Zoover kunt melden wat er mis is met de review. Zorg voor een uitgebreide en complete toelichting en voeg relevante informatie toe voor een snellere afhandeling en weergave van het probleem.

Is je vraag beantwoord?
Ik heb een e-mail ontvangen van Zoover met de vraag naar mijn boekingsbevestiging, wat is de reden hiervan?

Om onbetrouwbare informatie op onze website tegen te gaan maakt Zoover gebruik van verschillende methoden. Het sturen van een verificatiemail naar onze bezoekers is daar één van. Wij versturen deze verificatiemail als standaard procedure in ons controleproces. Het kan zijn dat je de verificatie e-mail ruime tijd na het plaatsen van je review ontvangt. Reden hiervan kan zijn dat er met terugwerkende kracht een onderzoek is ingesteld naar de betrouwbaarheid van de reviews bij de betreffende accommodatie. Om er zeker van te kunnen zijn dat je review betrouwbaar is vragen wij daarom naar je boekingsbevestiging. Deze dient als bewijsmateriaal in ons controleproces. Uiteraard wordt de door jou verstrekte informatie vertrouwelijk behandeld.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik als eigenaar reageren op een beoordeling?

Speciaal voor eigenaren is er het Zoover eigenaren account.
Met deze functionaliteit kunnen accommodatie-eigenaren reageren op reviews en hun accommodatiegegevens bijwerken.

Een nieuw account aanmaken.

Meer informatie over het Zoover eigenaren account.

Accommodatie

Hoe kan ik een accommodatie toevoegen?

Je kunt een accommodatie toevoegen door naar www.zoover.nl te gaan en naar de bestemming te gaan waar de accommodatie zich bevindt. Daarna ga je naar het tabblad "reviews. Aan de rechterzijde in het blok 'acties' kies je voor accommodatie toevoegen. Selecteer vervolgens waar de betreffende accommodatie in de wereld gelegen is en geef zoveel mogelijk informatie mee.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik de accommodatiegegevens wijzigen?

Ga naar de pagina van de betreffende accommodatie en vervolgens naar het tabje 'info'. Scroll naar beneden voor de oranje 'wijzig' button en voer de nieuwe gegevens in. Ingevoerde gegevens worden door ons gecontroleerd en verwerkt.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik een accommodatie verwijderen?

Het verwijderen van een accommodatie is niet mogelijk. Wanneer je het vermoeden hebt dat de accommodatie gestopt is met haar activiteiten, willen wij je vragen ons zoveel mogelijk informatie te sturen waaruit dit blijkt. Als uit onderzoek blijkt dat deze accommodatie niet meer actief is, zullen wij de naamgeving hierop aanpassen.

Gesloten accommodaties blijven nog 6 maanden na sluiting zichtbaar op onze website.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik een accommodatie of reis boeken?

Zoover biedt vaak een overzicht met touroperators die een reis aanbieden naar de betreffende bestemming of accommodatie. Wanneer dit niet het geval is dan kan Zoover niet als intermediair optreden en kan rechtstreeks contact worden opgenomen met de accommodatie via de gegevens in het tabje 'accommodatie info'.

Is je vraag beantwoord?
Kan ik ook een particulier appartement of vakantiehuis toevoegen?

In verband met de structuur en duidelijkheid die we op Zoover willen handhaven is niet altijd mogelijk een particulier appartement of vakantiehuis toe te voegen op Zoover. Accommodaties waarbij één of meer van onderstaande kenmerken van toepassing zijn worden niet toegevoegd:

• De aangemelde accommodatie heeft geen unieke accommodatienaam
  • De aangemelde accommodatie staat te koop

Is je vraag beantwoord?
Hoelang duurt het voordat een nieuwe accommodatie online staat?

Wanneer je een nieuwe accommodatie hebt toegevoegd kan het tussen de 2 tot 4 dagen duren voordat deze online staat.

Ontvangen suggesties worden door ons gescreend en ontbrekende gegevens opgezocht, zodat wij de accommodatie met zoveel mogelijk gegevens kunnen plaatsen op de website. Dit proces neemt tijd in beslag, maar zal uiteindelijk ten goede komen aan de volledigheid van Zoover. Hoe meer gegevens bekend zijn, hoe makkelijker het is om de accommodatie toe te voegen.

Is je vraag beantwoord?
Hoe werkt sortering op populariteit?

Er zijn verschillende opties om accommodaties te sorteren. Standaard ingesteld is de optie 'sorteer op populariteit'.

De populariteitsindex is speciaal ontwikkeld om een actueel en onafhankelijk aanbod van accommodaties te tonen die populair zijn op Zoover onder vakantiegangers.

Hier vind je meer uitleg over de populariteitsindex.

Zakelijk

Wat biedt Zoover mij als eigenaar?
Alle mogelijkheden die Zoover u als eigenaar biedt staat overzichtelijk op http://business.zoover.com/.
Is je vraag beantwoord?
Ik word in naam van Zoover benaderd voor de iPad app ‘Hoe leuk is Nederland’ en ik heb een vraag, aan wie kan ik die stellen?

Gaat het om een accommodatie?
Zoover werkt samen met Netstar Productions. Wanneer uw accommodatie aan bepaalde criteria voldoet kunnen zij u benaderen m.b.t. een vermelding in de app. Voor meer informatie kunt u rechtstreeks contact opnemen met Netstar Productions via 020-2050243 of www.netstar.nl.

Gaat het om een tip?
Bent u benaderd door Zoover om uw bedrijf als tip in de Zoover iPad op te laten nemen en heeft u hier vragen over? Dan kunt u een mail sturen naar communicatie@zoover.nl.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik adverteren bij Zoover?

Voor advertentiemogelijkheden kunt u contact opnemen met onze afdeling sales.

Stuur ons een e-mail en wij nemen contact met u op. Vermeld in de e-mail:

Contactgegevens
Gewenste manier van adverteren
Op welke site(s) u wilt adverteren

Is je vraag beantwoord?
Waarom staan er bij de accommodatie die ik wil boeken geen touroperators?

Indien er geen touroperator boven de accommodatie staat, biedt geen van onze klanten deze accommodatie aan.

MyZoover

Wat is MyZoover?

MyZoover is het sociale netwerk van Zoover. Bezoekers kunnen hier een persoonlijk profiel aanmaken met al hun reviews, foto’s en video’s die ze kunnen delen met andere vakantiegangers.

Is je vraag beantwoord?
Hoe maak ik een MyZoover profiel aan?

Klik op de link ‘account aanmaken’ rechtsboven op de Zoover website.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik inloggen bij MyZoover?

Op Zoover.nl: klik bovenaan de pagina op 'MyZoover inloggen' en vul je gebruikersnaam en wachtwoord in. Of ga naar myzoover.nl. Als gebruikersnaam kun je ook het e-mailadres gebruiken waarmee je bij MyZoover bent geregistreerd.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik mijn MyZoover gebruikersnaam wijzigen?
Zorg dat je bent ingelogd op je MyZoover profiel. Ga via de tab "Profiel" naar het kopje "Account informatie" en "Wijzig gebruikersnaam". Vergeet niet om de wijzigingen op te slaan
Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Als je bent ingelogd, ga onder het tabblad ‘Profiel’ naar het kopje ‘Account informatie’.
Vul daar een nieuw wachtwoord in en herhaal het wachtwoord. Zorg dat het vinkje achter ‘Gebruikersnaam en wachtwoord onthouden’ aan staat en klik op opslaan.

Je wachtwoord is nu gewijzigd.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik mijn emailadres wijzigen?

Ga onder het tabblad ‘Profiel’ naar het kopje ‘Account informatie’, wijzig in het ‘Account wijzigen’ gedeelte je e-mailadres en klik op ‘Opslaan’.

Je e-mailadres is nu gewijzigd.

Is je vraag beantwoord?
Kan ik een emailadres toevoegen?

Ja, dat kan.
Ga onder het tabblad ‘Profiel’ naar het kopje ‘Account informatie’. Daar vind je een gedeelte ‘Reviews samenvoegen’. Je kunt daar het e-mailadres of e-mailadressen invullen waaronder je reviews hebt geplaatst op Zoover. Er zal dan een mailtje met een bevestigingslink naar dat adres worden gestuurd.

Als je op die link klikt zullen de reviews gekoppeld worden aan je MyZoover profiel.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik mijn MyZoover gebruikersnaam/wachtwoord opvragen?

Je kunt zowel met je gebruikersnaam als je e-mailadres inloggen.
Indien je het wachtwoord bent vergeten klik je op 'Wachtwoord vergeten'.
Er wordt dan automatisch een nieuw wachtwoord toegezonden per e-mail.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik mijn MyZoover profiel verwijderen?

Jammer dat je niet langer lid wilt zijn van MyZoover.
Let op dat verwijderde accounts niet meer kunnen worden teruggehaald.

Ga onder het tabblad ‘Profiel’ naar het kopje ‘Account informatie’. Daar vind je een gedeelte ‘Account verwijderen’. Vink het vinkje voor ‘Ja, ik wil mijn MyZoover account verwijderen’ aan en klik op ‘Verwijderen’.

Je account is nu verwijderd.

Is je vraag beantwoord?
Hoe wordt de reisscore samengesteld?

De reisscore is het totaal van punten dat je gehaald hebt op Zoover/MyZoover.

De puntentelling is als volgt:

• Een foto plaatsen = 5 punten
  • Een video = 30 punten
  • Een beoordeling = 15 punten
  • De profielscore is afhankelijk van je profielstatus.

Is je profielstatus 100%, dan krijg je 100 punten.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik mijn profielfoto aanpassen?

Ga onder het tabblad ‘Profiel’ naar het kopje ‘Profielfoto’.
Plaats daar een nieuwe profielfoto of als je al een profielfoto hebt, klik op ‘Bewerk profielfoto’.
Houd de linkermuisknop ingedrukt terwijl je over de foto sleept. Alles wat binnen de stippellijn valt zal worden getoond als profielfoto. Zo kun je dus bijvoorbeeld makkelijk je gezicht als profielfoto selecteren!

Is je vraag beantwoord?
Hoe scherm ik (gedeeltes van) mijn profiel af?

MyZoover biedt zeer uitgebreide mogelijkheden om bepaalde informatie wel of niet te tonen op je profiel.
Ga daarvoor onder het tabblad ‘Profiel’ naar het kopje ‘Privacy instellingen’.
Hier kun je voor verschillende soorten informatie aangeven wat je wilt tonen en aan wie.

Wil je bijvoorbeeld je adresgegevens alleen aan je MyZoover vrienden tonen, dan klik je op het uitklapmenu aan de rechterkant van het scherm naast je adresgegevens.
Selecteer nu ‘Vrienden’, klik op 'opslaan' en alleen je MyZoover vrienden zullen nu je adresgegevens zien.

Wil je weten hoe anderen je profiel zien?
Ga dan onder het tabblad ‘Profiel’ naar het kopje ‘Profielvoorbeeld’. Je hebt hier 4 opties:

• Alleen jezelf: zo zie je zelf je profiel als je bent ingelogd. Alle door jou ingevulde informatie is hier dus zichtbaar.
  • Vrienden: zo zien je MyZoovervrienden je profiel.
  • MyZooverleden: zo zien leden van MyZoover waarmee je niet bevriend bent je profiel.
  • Iedereen: zo zien niet leden van MyZoover je profiel
Is je vraag beantwoord?
Ik heb ook reviews geplaatst met een ander e-mailadres. Hoe krijg ik deze in mijn profiel?

Ga onder het tabblad ‘Profiel’ naar het kopje ‘Account informatie’. Daar vind je een gedeelte ‘Reviews samenvoegen’. Je kunt daar het e-mailadres of e-mailadressen invullen waaronder je review hebt geplaatst op Zoover. Er zal dan een mailtje met een bevestigingslink naar dat adres worden gestuurd.

Is je vraag beantwoord?
Blijven mijn gegevens vindbaar op Google?

Bij het plaatsen van een foto, video, tip, vraag/ antwoord of een beoordeling, wordt je Myzoover gebruikersnaam weergegeven. Wanneer je gebruikersnaam uit je eigen naam bestaat dan wordt wat je toegevoegd hebt ook via google gevonden wanneer je op jouw naam zoekt.

Nadat je jouw gebruikersnaam aangepast hebt, kan het nog weken duren voordat alles wat je op zoover geplaatst hebt met de oude gebruikersnaam uit google verdwenen is.
Mocht je vinden dat Google er te lang over doet, dan kun je bij Google zelf een verzoek indienen. Plak op deze pagina de link naar de pagina waar jouw oude gegevens nog staan. Google leest de pagina opnieuw in en zal herkennen dat je achternaam weg is. Binnen enkele dagen ben je niet meer vindbaar.

Foto's en Video's

Hoe kan ik een foto of video toevoegen bij een accommodatie en/of bestemming?

Om een foto of video toe te voegen, moet je eerst de accommodatie of bestemming opzoeken waarbij je de foto of video wilt plaatsen. Aan de rechterkant van de pagina kies je voor 'video's toevoegen' of 'foto's toevoegen'. Vervolgens kun je hier de media uploaden. Het kan enige tijd duren voordat de video of foto zichtbaar is op de site.

Is je vraag beantwoord?
Kan ik na het invullen van mijn review nog foto's en video's toevoegen?

Ja, dat kan.

Zoover geeft de bezoeker de mogelijkheid ook zonder het invullen van een review een foto of video toe te voegen.
Om een foto of video toe te voegen, moet je eerst de accommodatie of bestemming opzoeken waar je dit bij wilt plaatsen.

Aan de rechterkant van het scherm verschijnt er vervolgens een blok met “acties”. In dit blok kun je vervolgens klikken op; "video toevoegen" of "Foto's toevoegen".
Vervolgens kun je de media uploaden.

Het kan enige tijd duren voordat de video of foto zichtbaar is op de site.

Is je vraag beantwoord?
Waar vind ik de foto's en video's die zijn toegevoegd?

De foto's en/of video's die je hebt toegevoegd zijn te vinden op de pagina van de betreffende accommodatie, bestemming of bezienswaardigheid op Zoover.

Is je vraag beantwoord?
Aan welke voorwaarden moet een foto voldoen?

Een foto dient:

• Gezinsvriendelijk te zijn
  • Voor andere reizigers relevant
    foto’s moeten relevant zijn voor de accommodatie, bezienswaardigheid, land, streek of plaats waar deze is toegevoegd. Ze moeten iets toevoegen aan de pagina voor andere reizigers (bijv. geen familie- en/of portret foto’s)
  • Vrij te zijn van auteursrechten, handelsmerken of ander juridisch eigendomsrecht
  • Niet groter te zijn dan 10Mb
  • In .GIF of .JPEG formaat te zijn
  • Duidelijk te zijn/ goed te bekijken
  • Geen commerciële doeluitingen bevatten

Zoover en haar partners hebben het recht foto’s te hergebruiken

Is je vraag beantwoord?
Aan welke voorwaarden moet een video voldoen?

Een video dient:
*Gezinsvriendelijk te zijn
*De accommodatie of de bestemming te tonen
*Vrij te zijn van auteursrechten
*Van redelijke kwaliteit te zijn

Tips, Vraag & Antwoord

Waar kan ik een vraag stellen over een accommodatie?

Bij elke accommodatiepagina vind je de tab 'Vraag en Antwoord'.
Hier kunnen bezoekers bij elkaar terecht met vragen en antwoorden over de accommodatie.

Voor vragen met betrekking tot de boeking kun je rechtstreeks contact opnemen met de betreffende touroperator.

Is je vraag beantwoord?
Waar kan ik tips geven over de accommodatie of bestemming?

Bij elke accommodatiepagina vind je de tab 'Tips'. Hier kunnen bezoekers tips kwijt over de accommodatie of bestemming.
Er zijn een aantal regels waaraan de tips moeten voldoen.

Foutmelding

Ik kan mijn foto's niet toevoegen

Bij het toevoegen van foto's is het belangrijk dat deze aan bepaalde eisen voldoen.
Wellicht is de foto die je probeert toe te voegen te groot of heeft deze een bestandsformaat dat niet ondersteund wordt.

Een foto dient:

Gezinsvriendelijk te zijn
De accommodatie of de bestemming te tonen
Vrij te zijn van auteursrechten
Niet groter te zijn dan 5MB
In .GIF of .JPG formaat te zijn
Zoover heeft het recht foto's te hergebruiken

Is je vraag beantwoord?
Ik kan mijn review niet toevoegen

Zijn alle verplichte velden ingevoerd?
Wanneer je niet naar de volgende stap kunt zal er een rode foutmelding onderaan het scherm verschijnen.

In enkele gevallen is het mogelijk dat je adres geblokkeerd is i.v.m. (het vermoeden van) het overtreden van de regels. Een review toevoegen is dan niet meer mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op.

Is je vraag beantwoord?
Ik kan me niet registreren als eigenaar

Per accommodatie is het mogelijk slechts één account aan te maken.
Wanneer er al een account geregistreerd is voor deze accommodatie verschijnt er onderaan de pagina een melding.

Vermoedt u fraude of overtreding van de spelregels, neem dan contact met ons op.

Is je vraag beantwoord?

Staat je vraag niet in de bovenstaande lijst?

Wanneer je vraag niet in bovenstaande lijst staat, kun je altijd een e-mail sturen naar contact@zoover.nl
daar helpen we je graag verder.